Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – AUC simpri plui par furlan

............

Cul mês di Jugn e je tacade une gnove colaborazion da La Patrie dal Friûl: dopo des sinergjis cun Ente Friuli nel Mondo e il Dono, e je la volte de Associazion dai Club di tifôs dal Udin, la Auc (www.udineseclub.net). Di fat, la Patrie e curarà la version furlane dai comunicâts che la Auc e publiche cun periodicitât sul portâl. Par capî miôr i contignûts di chest acuardi, o vin contatât Gianluca Bertozzi responsabil dal Ufici stampe de Auc, furlan di Rome cun papà romagnûl e mame di Cjarvà in comun di Trep.
Cemût mai cheste atezion pe lenghe furlane?
Gjestint aromai di plui di un an il sît de Associazion e frecuentant i clubs, o ai podût vê la prove in prime persone di trop che il binomi Udin-lenghe furlane al sedi impuartant e sintût tra i tifôs furlans. L’Udin, a diference di cualsisedi altre scuadre di balon, al rapresente un popul cu la sô precise identitât e la sô lenghe. Il fevelâ e discuti des impresis dai nestris beniamins, doprant la nestre lenghe, nus fâs sintî inmò plui unîts tra di nô e duncje part des vicendis sportivis blancjis e neris.
Ise domande ancje di bande dai furlans ator
pal mont?
Vie pes trasmissions su la nestre WebTV, o contatìn furlans di dut il mont e, in diviersis ocasions, o vin cognossût tifôs che a preferissin fevelânus par furlan pluitost che par talian. Ancje chest nus à sburtâts a domandâ la vuestre colaborazion pe version par furlan.
Ce riscuintri vêso vût in mert a cheste nestre
gnove sinergjie?
Di subit i articui par furlan a àn vût il preseament dai visitadôrs: in tancj a preferissin lei daurman la version in lenghe furlane e invezit altris, dopo vê let l’articul par talian, a passin a la traduzion, ancje par tignîsi in alenament cu la leture par furlan. Duncje o pensi che la colaborazion cu La Patrie dal Friûl e sedi un ulteriôr e impuartant mieç par clamâ dongje i furlans a la proprie scuadre dal cûr e tal stes timp par mantignî vive la nestre lenghe.
Christian Romanini

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +