Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

COGNONS DAL FRIÛL

............

Midiant de storie dai cognons furlans, si fâs ancje la storie dal nestri Friûl. Chest mês us proponìn 4 cognons che nus son stâts domandâts dai letôrs su la pagjine Facebook da La Patrie dal Friûl (gjavâts fûr di I cognomi del Friuli di Enos Costantini e Giovanni Fantini ed. La Bassa/LithoStampa.
O ringraciìn i autôrs pe disponibilitât e pe colaborazion).

_______
DI GIUSTO
Dal non Giusto. Si cjatilu a Udin, Trep, Maian, Glemone, Tresesin, Savalons di Merêt.
1319 Rainero Justo de Glemona, teste; 1475 Donatione di Orsola moglie di Dom.co di Giusto di Pozzo alla Fraterna di S.ta Maria dei Battuti di Codroipo d’una casa in Cortina.
ZUPPICCHI/ZUPPICHIN/ZUPPICCHINI
Di zupicjin “origjinari di Zupicje”, localitât tal comun di Codroip, par talian “Zompicchia”. 1594, 10 ott. m.° Giacomo Ros sive Zuppichino cappellaio in Udine contrada S. Lazzaro. 1656 Zuppichino a Savorgnano del Torre.
Zuppichi
al è cognon tipic di S. Michêl, Zuppichini di Cormons.
PANTANALI
Sorenon derivât di “pantan” (fango) o dât a chei che a vivevin in zonis di palût. In Cjargne si clamavin Pantanârs i abitants di Dilignidis (comun di Soclêf). Cognon tipic di S. Zorç di Noiâr e Palaçûl, si cjatilu ancje a Udin e a Tavagnà.
1327, 31 genn. Canusio q. Siurido Pantan da Gemona in Bagarcio; 1581 Zuanne Pantanali in vicinia di Villalta.
MOSCHIN/MOSCHIONE/MOSCHIONI
Dal sorenon “moscjon” che al è deventât un cognon.
1344 Mosconus gener Dominici canevarii a Tierç; 1582, 21 marzo nob. Innocente Moscon e suo f.llo Alessio – bergamaschi ma abit. in Stiria _ contro il f.llo Petro che non aveva voluto pubblicare il testamento fatto in Udine da loro zio “avunculus” Gio. Batta Valvason, col nob. Alvise Flacco, dicendo in tutto simile a quello anteriore redatto in lingua tedesca.Cognon di Udin, Cividât, S. Zuan e Cuar di Rosacis.
SAVIO

Sorenon derivât di “savi” (saggio). Tal 1360 a Glemone per chalzina ch’io compray di Iacum del Savi per far la malta del chiampanili… Cognon di Dolegnan di S. Zuan, Udin, Pagnà, Osôf, Rivis Darcjan.
1325 Mainardo Savio notaio da Gemona; 1402 Laurentio del Savi debitore Chiesa S. Lorenzo di Buja; 1496, 27 sett. Ser Giorgio Cichino da S. Daniele vince causa in appello contro Nicolò Savio di ivi.



par cure di Michela De Fazio

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +