Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CJARGNE. XXXIII Marce de pâs

............

Par cjapâ part no coventin tropis robis: l’impuartant al è jessì vistîts pesantuts e vê voie di cjaminâ, ancje parcè che de plaçute di Zui a Sant Pieri a vuelin cirche dôs orutis. Intal percors a vegnin fatis trê polsis indulà che si pues cjapâ flât e scoltâ lis riflessions (cun riferiment a bocons dal messaç dal Pape voltâts par furlan), cjants e orazions. Chest an, te prime polse, finide la leture dal messaç dal Pape sul teme “I responsabii de educazion”, al è intervignût pre Alessio Geretti. Il so intervent al è stât soredut un ringraziament ai siei gjenitôrs che cun semplicitât i àn di simpri tramandât une grande educazion religjose e une vere scuele di vite.
Il secont intervent, sul teme “educâ ae justizie”, i è tocjât ae dotore Nives Baldacconi che e à fat riferiment a problematichis peadis ae societât moderne cun particolâr riferiment ae figure de femine e soredut su la impuartance de figure dai gjenitôrs intes fameis.
Te ultime polse, cul teme dal Pape che al trate di “educâ i zovins ae justizie e ae pâs”, o vin podût scoltâ pre Pierluigi Di Piazza che cun scletece al à riclamât ae memorie lis tantis vitimis de violence, des vueris, lis contradizions de societât di vuê che e va indevant a spindi sui armaments; al à puartât  tant che esemplis lis figuris che àn vût coerence te lôr vite come don Milani, pari Turoldo, pari Balducci. E fra ducj, doi personaçs che si son batûts cu la no violence cuintri la violence par fâ sù la pâs: Gandhi e Martin Luther King.
Il teme dal Pape al è stât frontât ancje dal vescul Mazzocato che al à presiedût la messe grande inte plêf  Mari di Sant Pieri.
Ancje chest an si son viodudis tantis personis, di ogni etât. La marce de pâs dal sigûr e je une maniere difarente par saludâ il vecjo an e par spietâ chel gnûf. E pues jessi une alternative valide aes solitis grandis cenis di fin dal an o aes solitis fiestis di place.
Ciert, la strachece a une cierte ore si fâs sintî, ma prime di tornâ a cjase, li de Polse di Cougnes ti spiete un bon brulè dongje di une fete di paneton, juste par no dismenteâ dal dut la tradizion e par scomençâ benon l’an a pene rivât. ■
Marta Vezzi

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +