Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Un Jude che al ti jude, cence tradî masse

............

Martars al 1 di Dicembar al è stât presentât il program «Jude», tradutôr automatic dal talian al furlan, li de Fondazion CRUP in v. Manin 15 a Udin. Il program «Jude» al è stât ideât e realizât de Serling, societât cooperative che dal 2001 e lavore par dâ servizis in lenghe furlane. Al funzione analizant lis formis talianis; in câs di ambiguitât al cîr di individuâ il lôr significât daûr il contest; al selezione il lessic furlan corispondent; al trasferìs ai lemis furlans lis informazions dal test origjinâl e lis riprodûs inte version furlane.
Realizât de Serling cence nissun finanziament public, al vignarà provât e perfezionât ancjemò par cualchi mês, prime di jessi metût a disposizion in linie, paiant un abonament. Il so nivel di precision però al è zà une vore alt e al justifiche la presentazion al public: di fat «Jude» al è une grande inovazion.
Il non al è un simpatic zûc di peraulis: al è un program che al ti «jude» e al reclame «Jude», l’apostul che al tradì Crist, parcè che tradusi al è simpri un tic tradî une lenghe.
(Redazion)

Stin dongje ae Patrie

Redazion
La seconde edizion de manifestazion “Stin dongje ae Patrie” e rapresente un moment di incuintri e di solidarietât cul mensîl “La Patrie dal Friûl”, gjornâl scrit fûr par fûr in lenghe furlane fintremai dal lontan 1946. Inte serade, che e sarà presentade dal diretôr Walter Tomada e di Serena Fogolini, si daran la volte musiciscj, […] lei di plui +