Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Un Jude che al ti jude, cence tradî masse

............

Martars al 1 di Dicembar al è stât presentât il program «Jude», tradutôr automatic dal talian al furlan, li de Fondazion CRUP in v. Manin 15 a Udin. Il program «Jude» al è stât ideât e realizât de Serling, societât cooperative che dal 2001 e lavore par dâ servizis in lenghe furlane. Al funzione analizant lis formis talianis; in câs di ambiguitât al cîr di individuâ il lôr significât daûr il contest; al selezione il lessic furlan corispondent; al trasferìs ai lemis furlans lis informazions dal test origjinâl e lis riprodûs inte version furlane.
Realizât de Serling cence nissun finanziament public, al vignarà provât e perfezionât ancjemò par cualchi mês, prime di jessi metût a disposizion in linie, paiant un abonament. Il so nivel di precision però al è zà une vore alt e al justifiche la presentazion al public: di fat «Jude» al è une grande inovazion.
Il non al è un simpatic zûc di peraulis: al è un program che al ti «jude» e al reclame «Jude», l’apostul che al tradì Crist, parcè che tradusi al è simpri un tic tradî une lenghe.
(Redazion)

L'editoriâl / Macroregjons, une oportunitât di racuei

Alessandro Ambrosino - Graduate Institute, Gjinevre
Lis strategjiis macroregjonâls a son la ultime “invenzion” UE par favorî la cooperazion teritoriâl. Trê di cuatri si incrosin in Friûl Intai ultins agns, la Union Europeane si è sfuarçade in maniere vigorose di vignî dongje di plui ai citadins e – su la fonde di chest cambi di rote – e à ricognossût une […] lei di plui +

Il numar in edicule / Jugn 2022

Dree Venier
Jugn 2022 – L’EDITORIÂL. La multiculturalitât e valorize il grant e il piçul / (L)INT AUTONOMISTE. Il pericul centralist al è tal Dna dai partîts talians / PAGJINE 2 – LA STORIE. Di Udin a Pesariis par promovi la mont e i prodots furlans / INT DI CJARGNE. Aziende Agricule Rovis Sabrina di Davài di […] lei di plui +