Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Lenghe: aleance cu la Sardegne

............

Friûl-Vignesie Julie e Sardegne a costituiran une taule permanent di coordenament pe metude in vore des politichis di tutele des lenghis minoritariis. Al è ce che a àn concuardât ai 13 di Lui a Orosei (Nùgoro) l’assessôr regjonâl a la culture Roberto Molinaro intun incuintri cun Maria Lucia Baire, assessôr a la culture de regjon autonome de Sardegne. L’incuintri al è stât in ocasion dal seminari internazionâl «Nùmenes de logu (i nons di lûc de Sardegne) tra toponomastiche storiche e politiche linguistiche». La cunvigne e je stade promovude de Regjon Sardegne cu la colaborazion des Univesitâts di Casteddu e Tàthari, in prevision de redazion di un grant «Atlant toponomastic sart», publicazion patrocinade e finanziade de stesse aministrazion regjonâl.
DOPLE FINALITÂT SU 3 PONTS_ Il coordenament permanent cu la Sardegne, che al sarà uficializât cuntun Protocol di definî tes prossimis setemanis, al à une dople finalitât: agjî insiemit viers il Stât par che a sedin mantignûts i nivei di trasferiments dai agns passâts a pro des lenghis minoritariis e studiâ «buinis pratichis» in materie. Par chest la atenzion e sarà concentrade su 3 argoments: l’ûs des lenghis minoritariis tes istituzions; l’ûs tai mieçs di comunicazion di masse; l’ûs tes scuelis, «un teme – al à dit Molinaro – che Friûl-Vignesie Julie e Sardegne a condividin tai problemis e tes aspetativis». La aleance tra lis dôs regjons e cjate aliment de constatazion che par dutis dôs la autonomie speciâl e je inlidrisade te presince di minorancis che, pal F-VJ, e cjape dentri cuasit dut il teritori regjonâl (215 su 218 comuns).
SEGNALETICHE BILENGÂL_ Vie pe prime zornade dal seminari di Orosei al è intervignût ancje Marco Stolfo, diretôr dal servizi Identitâts linguistichis de Regjon F-VJ che al à puartât un contribût pe riflession su «Problemis e criticitâts te realizazion di une segnaletiche e cartelonistiche bilengâl».
ARC / Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +