Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – La int de Bibie

............

La leture da Bibie par furlan e je stade un grant event, no dome religjôs, ma ancje culturâl. Plui di 1200 letôrs si son ridûts disponibii (cence contâ a ducj chei altris che tra sigurece e organizazion si son dâts di fâ).
Un numar che nol pues no fâ pensâ a dute la int che e je vignude di dut il Friûl. Baste cjalâ il libri des firmês par rindisi cont. Ducj volontaris e soredut, ducj motivâts, ma no duncj cu la stese reson. Fûr de glesie de Puritât o vin domandât a cualchidun, parcè che al jere vignût a lei la Bibie. Lis rispuestis a son stadis une vore impuartantis, propit parcè che cui che lis diseve nol jere un “VIP” ma un di nô. A ducj ur vin domandât sclet: “Parcè sêstu vignût a lei la Bibie”? Lôr nus àn rispuindût cussì:
F.D.S. (11 agns) «Parcè che o volevi provâ a lei alc par furlan e a fâ cheste esperience che mi someave impuartante».
M.D.R. (53 agns) «Lu ai fat di cûr. In memorie e onôr di pre Toni. No dome come predi, ma ancje come om libar e di culture».
R.C. (siore di 67 agns) «O sin un popul! O vin une Bibie! No vino di meti adun ducj e doi?».
A.M. (siore di 66 agns) «Mi plâs la mê lenghe e chel chì al è un mût indulà, ancje jo o pues valorizâle».
E.D.S. (14 agns) «Se no gno pari mi pestave – al dîs ridint –, ma o soi content di vê let alc di cussì impuartant ta mê lenghe».
A.C. (16 agns) «Di frut o soi stât zago di pre Toni, al jere il minim che o podevi fâ par ricuardâlu».
M.D.S. (44 agns) «O ai plui di un debit cun pre Toni».
M.S. (45 agns) «O soi di Visepente paîs dulâ che pre Toni al à lavorât une vore pe traduzion: e za cheste mi pâr une buine motivazion, o speri che e vedi un seguit tes glesiis de int che a vût let la Bibie».
R.S. (74 agns) «O ai podût fâlu doprant la mê, la nestre lenghe, la lenghe
che o ai tetât di mê mari, che se mi vessin fat doprâ une lenghe foreste no crôt che lu varès fat».
A.P. (siore di 48 agns) «O ai dât subit e cun entusiasim la mê adesion
ae leture de Bibie pe impuartance dal event che finalmentri al puarte laude
e onôr a Pre Toni».
M.P. (fantate di 22 agns) «O ringrazii di cûr cui che mi a puartât a cognossince dal progjet e che mi a proponût la leture. Inmò se un mi domande cemût che o ai sielt di partecipâ ae “Leture continue de Bibie par furlan” no savarès ce rispuindi se no altri che la rispueste e je vignude bessole».
M.Q. (siore di 45 agns) «Lei la Bibie par me al è stât un mût par dîi graziis
a pre Toni di dut ce che al à fat e pal grant patrimoni che nus à lassât ancje cu la traduzion de Bibie».
E.P. (38 agns) «Parcè che podê lei la Bibie inte mê marilenghe e je une oportunitât par “meti al stes livel” il Furlan cun cualsisedi altri idiome
no jessint, il nestri, inferiôr a nissun altri».
E.P. (66 agns ) «Di cuant che o ai savût che si steve organizant la “Leture da Bibie par Furlan” mi à entusiasmât la idee di fâ part ancje jo di chest event unic, che al valorize la nestre culture furlane».
Mauro Della Schiava

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +