Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – IL SIVILOT. Nazionalitaris e infrastruturis

............

Cui lu varessial mai dite, che si veve di passâ pe Tav e pal puart di Triest par scuvierzi lis tindincis nazionalitariis di Tondo e de Serracchiani… Ce isal sucedût? In primis, che a àn fat barufe e za di chi o vin savût des influencis celtichis sul president cuant che al à dite che la Serracchiani e veve “gufât” cuintri lis grandis oparis in regjon. Cui, se no la civuite, rapresentie miôr il misteri dal bosc, dai druits che ancjemò a son ator pai bosc de Cjargne? In sumis, Tondo al pense ae segretarie dal Pd tant che a une agane, simpri pronte a dâi cuintri cui striaments.
E po dopo, un suston leghist cuant che le à clamade “romane traplantade in Friûl”. Cemût, president, no sino ducj talians? O forsit, se cualchidun al è furlan al è diviers di un roman, di un milanês o di napoletan? Ocjo, che il passaç a definî i furlans e sarès la logjiche conseguence dal resonament, ma no pretindìn tant.
Di bande sô, chê puarine de Debora no je stade cidine e i à rispuindût daurman pes rimis: “Cualchidun al podarès scrupulâ che il cjargnel Tondo si podarès disinteressâ dai puarts di Triest e di Monfalcon”.
O vês let ben: “cjargnel”. Ma no dome. E sotintint che jessi cjargnel naturalmentri al vûl dî lâ cuintri Triest. Gruesse cheste, par une che de unitât regjonâl e fâs dogme di veretât e di fede.
O viodês duncje che cuant che si inrabiisi e salte fûr la veretât, ce che si pense dentri pardabon e no ce che al comande il partît o la ideologjie.
Tondo al pense che un roman che al rive in Friûl al sedi un traplantât, la Serracchiani che un furlan al sedi par nature cuintri Triest.
Doi plui doi a fasin cuatri: Tondo e la Serracchiani a son doi furlaniscj, ma no lu san. E che nissun, pal amôr di Diu, al ledi a disiural. O sin za masse.
L’OM DI BURI

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +