Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Il Dylan Dog par furlan al vâl 250 euro

............

Dylan Dog par furlan
Dylan Dog al fevele par furlan

Stefano Prioni, di Cantù (Co), al è un apasionât di fumuts e di cines horror. Zontant chestis passions nol podeve no deventâ colezionist di Dylan Dog, il fumut horror talian par ecelence.
Sgarfant ator par cjatâ edizions particolârs, al è specializât in chês, al à savût de traduzion par furlan dal numar 9 intitulât «Alfa e Omega» fate intal 1995 di un grup di volontaris vuidât di pre Gjulio Ziralt e jessût come suplement dal nestri sfuei. «Lu ai savût uns sîs mês indaûr e mi soi interessât subit par cjatâlu, parcè che o soi colezionist, ma ancje par vie des origjins dai miei nonos, di Sacîl: al è un toc unic, massime parcè che al è fat in lenghe furlane. O ai savût de sô esistence midiant cognossints furlans», nus conte Stefano, che nol è nome colezionist, ma al scrîf ancje su sîts specializâts. Il mês stât al à fat un toc su cheste sô “scuvierte” sul sît Ddcomics.it, dediât ai fan dal fumet, subit ricjapât di altris sîts e blog di colezioniscj.
In pôcs dîs la notizie e à fat il zîr de Rêt, trop valie une copie dal Dylan Dog par furlan?
«Prin di dut o ai di ringraziâ chei che mi àn judât par cjatâlu, nol è stât facil, ma se mi met…  O vuei marcâ la gjentilece des personis contatadis, lis plui variis, e ancje des bibliotechis furlanis. Une copie in buinis condizions di “Alfa e Omega” e pues valê sui 250 euro. Des mês “indagjins” o ai podût stimâ che a ‘nd sedin stadis fatis uns centenâr, duncje la valutazion no à di someâ fûr dai semenâts: e je motivade dal numar piçul di copiis, dal fat che al sedi un prodot “uficiâl” cul permès dal editôr e ancje de sô cualitât. La cjarte e je di fat une otime patinade, chê che il stes Bonelli (l’editôr di Dylan Dog, ndr) al dopre pes edizions miôrs, tipo il “Dylandogon” dal Istât. Une cjarte che e reste blancje compagne par agnorums, no come chê des edizions normâls che e devente zale dopo di cualchi an»
E in gjenerâl il toc de tô colezion che al vâl di plui cuâl isal?
«Un numar speciâl jessût in zonte ae riviste des Feroviis “Amico treno”. In buinis condizions e cun la riviste dongje par dimostrânt la autenticitât (a son tantis trufis tal mont dal colezionisim, si à di stâ atents) al vâl 500 euro. Il prin numar di Dylan Dog origjinâl e in otimis cundizions – che oviementri o ai – al vâl sui 200-250 euro, ma za cul secont si cale a 40.»
Bonelli al à dât la autorizazion cence problemis: pensistu che si podarès fânt altris?
«Sigûr, magari! O marchi che il fat che Bonelli al vedi dât il permès no je robe di pôc, tancj altris progjets no lu àn vût. Al è par vignî fûr l’ultim film su DD: une sdrume di gadgets che si tachin a viodi ator no àn il permès dal editôr. Il lavôr par furlan al è di grande cualitât: un bon viatic par fânt altris.»
L’ARTICUL DI STEFANO
www.ddcomics.it/2010/04/05/dylan-dog-n-9-alfa-e-omega-in-lingua-friulana/
Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +