Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Circul furlan a Triest

............

A vivin e a lavorin a Triest. A son professioniscj, pensionâts e frutats, rivâts jù par studiâ ae universitât. In comun a àn la lidrîs comune furlane e la voie di stâ in compagnie, magari dome par fâ une tabaiade in marilenghe une volte pe setemane. Un gust naturâl pe condivision de culture dal Friûl che e je deventade alc di plui, puartant ae nassite dal Circul furlan di Triest. Il sproc?
“Dulà che si nas ogni jerbe e pas”. Lenghe e tradizions, ma ancje volontariât, spirt di convivence e volontât di metisi in relazion cun chês altris realtâts dal teritori. «Vuê a Triest si stime che a vivin plui o mancul 20 mîl furlans – e spieghe la presidente dal gnûf sodalizi, Manuela Nodale – il Circul al vûl fâ propuestis culturâls furlanis che a valorizin la nestre identitât, ma ancje presentâsi a la comunitât di Triest par colaborâ cun chês altris associazions che a operin sul puest».
Il prin obietîf cumò al è chel di cjatâ une “cjase” dulà implantâ la gnove associazion, che in dì di vuê si è dade dongje ator dai taulins de ostarie “Da Mara” in vie Colonna 5, tal centri de citât, dulà che ogni martars di sere polente e frico a detin leç.
Il program presentât in ocasion de costituzion dal Circul al previôt la conservazion e la difusion de lenghe e de culture furlane, e spieghe ancjemò la Nodale, «cun ativitâts diviersis come, par esempli, il teatri, la musiche o lis mostris. O stin ancje pensant a spazis dulà presentâsi e fassi cognossi come in ocasion de manifestazion velistiche Barcolana».
“Tal zîr di un mês de nassite dal circul – e note Nodale – che nol è un Fogolâr, o vin tirât sù plui di 130 adesions, massime part jenfri int zovine. O vin lavorât tant par pandi la novitât ma distès il risultât nus à maraveât”. A caraterizâ il grup, secont Nodale, e je propite la eterogjeneitât dai siei aderents. «Nissune nostalgjie pal passât, pluitost desideri di vivi il jessi furlan cun semplicitât».
Dongje Manuela Nodale a son il president onorari, Franco Braida, il Comitât diretîf – Francesco Franzil, Riccardo Tonero, Mauro Dellago, Mara Pizzamiglio e Clara Dorigo – e i Revisôrs dai Conts – Michele Lanari, Renzo Snider e Marco Petris.
Redazion

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +