Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

A Nadâl al è jessût “Buere Lontane” il prin album di Cristian Mauro

Moira Pezzetta

“O sin moments tra mieç di siums, sin i pas tra mieç di nô. O sin ta buere libare, sin paveis tra îr e vuê… ” . Come une buere che a ven di lontan e che a fas cambiâ l’an, al è rivât il prin album di Cristian Mauro, artist che in dute la sô art al rapresente la sô tiere, il Friûl, e la marilenghe.
◆ Par chest, intun an plen di peripeziis, te setemane di Nadâl, al à publicat il so prin album, cun 12 tocs ducj par furlan.
◆ Nus conte «O jeri plen di emozion… », cuant che cinc agns fa Cristian al à tacât a frecuentâ il Folk club la Girada di Udin «…mi soi fat coraç e o ai partecipât ae mê prime serade. A pene rivât, o ai ricognossût il mestri Lino e mi soi metût in bande par scoltâ ce che a contavin tal taulin. Mi impensi che a stavin criticant Amy Winehouse e o ai pensât ‘pues crodi a ce nivel che a sunin chei chi, se le critichin cussì’. Invezit Lino si volte e mi cimie, al rît e si svicine, disintmi ‘lasse che a cjacarin’. Di chest moment, mi soi sintût a cjase».
◆ E al è cussì, che di cinc agns incà Cristian al sune a la Girada, in concierts e events tant che il Busker Festival e che al acompagne cu la sô ghitare e cu la sunete i zovins nons dal cjantautorât furlan, tant che Nicole Coceancig. Tal 2018 al rive tierç al Festival dai Fruts Furlans, cul toc “Tal gno cûr e je une rose”. Tal 2019 invezit al vinç il premi de jurie e di miôr cjançon, partecipant al 37m Festival In arte Buri cun “Conte le lune lusin lis stelis”.
◆ Il disc “Buere Lontane” al è jessût a Nadâl parcè che «chel di cumò al è il moment dulà che o ai bisugne di tornâ a cjatâ me stes, e mi plâs pensâ che Buere lontane e sedi une storie di contâ, un alc di lassâ di me tant che olme dal gno passaç ta chest mont». Di fat, il toc che plui lu rapresente al è “Cirìnsi li”, dulà che al fevele al spieli e si fâs domandis su la vite.
◆ Tal disc al è acompagnât di doi zovins cjantautôrs e amîs, che l’artist al ringracie di cûr: Alvise Nodale e Nicole Coceancig. Biel viodi che il cjantautorât in Friûl al è tant che une grande famee. Al baste savût che la detule di Cristian e je “Happiness only real when shared”, di Christopher McCandless (“Into the Wild”). Sul biel CD e je la imagjin di une fuee di aiar, che e rapresente il Canadà, paîs adorât di Cristian.
◆ Par lassâsi traspuartâ di melodiis folk e svolâ come l’aiar, comprait l’album. Par savê dulà cjatâ Cristian in conciert, stait daûr de sô pagjine Facebook o scrivêt un messaç a maurocristian75@gmail.com  ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +