Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Ancje “La Patrie dal Friûl” ae tierce edizion de fieste nassude par pensâ ae pâs divertintsi

............

MAKE FRICO NOT WAR FEST
Il Prin di Lui, a Tramonç Disot, Floramo cu la «Cuintristorie de Prime Vuere Mondiâl»
Une fieste par divertîsi, par mangjâ, ma ancje par pensâ. La “Make frico not war Fest” e fâs trê, e cuntun program simpri plui siôr e impuartant. Il lûc, simpri il Camping val Tramontine di Tramonç Disot. Il non dal avigniment al ven de maiute famose de Friûlpoint, che e colabore ae realizazion.La fieste e partirà cul bot aes 11 de matine dal Prin di Lui cul spetacul umoristic cetant divertent dai Papu, veris superstars dal umorisim de zone di Pordenon.
Dopo il divertiment, a partissin i moments impuartants di riflession: aes 2 e mieze dopomisdì e fevelarà Elena Mazzoni, responsabile de campagne nazionâl StopTTIP che e sclarirà a ce pont che al è il Tratât transatlantic sul cumierç, che al someave rivât a un stop momentani e che al continue invezit a menaçânus cu lis ricjadudis pussibilis su la nestre vite di ogni dì.
Po dopo, aes 4, Agnul Floramo al presentarà il libri «Cuintristorie de Prime Vuere Mondiâl», publicât di Patrie dal Friûl, cun Dree Venier, ex diretôr dal mensîl che al à viodût dal progjet, introdots de diretore di cumò Erika Adami.
Il protagonist culinari de fieste, il frico, chest an al sarà par cure dal team che al à fat il frico plui lunc dal mont a Cividât, intune manifestazion restade mitiche che si è davuelte intal 2016 inte citât ducâl. Par onorâ il lûc de fieste, in bande di chel classic, al è anunziât un frico speciâl ae pitine, la innomenade specialitât locâl. La cusine e vierzarà a misdì.
Aes 6 sot sere, al sarà il conciert di “Leo Virgili & The Daisy Chains”, grup che al fâs musiche “surf” (ae Beach Boys), ma cun ritmis plens di snait e cence respîr, messedâts ae musiche pulp dai B-Movie, dai cines horror e… dai mariachi messicans. Il divertiment al è sigurât.
Il frico e il ristôr a restaran ancje par cui che al volarà fermâsi a cene.
La Friûlpoint e parteciparà cu lis sôs maiutis dant altri colôr ae fieste: e puartarà lis gnovis maiis dal 2018, cun realizazions speciâls pal avigniment e regâi a estrazion pai ospits.
L’avigniment si fasarà ancje in câs di brut timp, dutis lis informazions su www.camptramontina.com ❚
Par cure de redazion

Int di Cjargne / Magjie a Cjarsovalas

Marta Vezzi
Un dai lûcs dai Pagans in Cjargne Cjarsovalas, il paisut dai Pagans, al è sore Val e Rualp, frazions dal Comun di Darte, a 1.350 metris sul nivel dal mâr. “Al è un dai lûcs indulà che o puarti di plui la int – e conte Fides Banelli, mestre in pension che a fâs ancje […] lei di plui +

L’Editoriâl / Cuant vignaraie la “adunade” dai furlans?

Walter Tomada
Tropis vitis aial il Friûl? Al sarès biel se a’ndi ves siet, come i gjats: o cetantis di plui, come i protagoniscj di tancj videozûcs che ur plasin ai nestris fantats. Magari cussì no, dut câs, un popul nol è mai bon di vivi dôs voltis: se i tocje disparî, al sarà par simpri. Se […] lei di plui +

Festival di Poesie Alpine / Autôrs di Ladinie, Grisons e Friûl a confront

Gabriele Zanello
Tal incuintri di Bressanon ancje lis vôs di Gigi Maieron, Nelvia Di Monte, Gianluca Franco, Francesco Indrigo, Luigina Lorenzini e Antonella Sbuelz Tra lis comunitâts furlane, ladine e rumance a esistin relazions identitariis e culturâls une vore antighis, che massime tai agns Setante e Otante a àn vût un moment di gnove sfloridure ancje sul […] lei di plui +