Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Al è vignût fûr il bant de X edizion dal concors par tescj cinematografics in leghe furlane

............

Il band de X edizion dal Concors - organizât dal CEC

Al è vignût fûr il gnûf bant de X edizion dal Concors par Tescj Cinematografics in Lenghe Furlane organizât dal CEC – Centro Espressioni Cinematografiche di Udin cul contribût de ARLeF, Provincie di Udin, Comun di Udin.
Il Concors al è dividût in cuatri sezions competitivis: une pes senegjaturis cuntun prin premi di 1.500 euros; une sezion pai articui di critiche dai films presentâts li de Mostre dal Cine 2013 (prin premi 400 euros); une sezion pai saçs di cine (prin premi 250 euros); une sezion dedicade a storiis par film (prin premi 250 euros). Par ogni sezion a son ancje previodudis segnalazions.
I lavôrs a àn di rivâ in forme anonime li de sede dal CEC in vie Villalta, 24 a Udin dentri dai 12 di Setembar dal 2014.
E sarà duncje metude adun une jurie, cun personalitâts dal mont de culture furlane, che e varà l’assum di assegnâ i premis. Dongje dai premis dal Concors, la jurie e varà ancje chê di assegnâ il premi “Mario Quargnolo” dât ogni doi agns a chei che a àn vût une part impuartante te metude adun, te difusion o te promozion dal cine in lenghe furlane.
Lis oparis premiadis e chês segnaladisa saran publicadis su la riviste di cine Segnâi di lûs.
La premiazion si fasarà li dal Visionario di Udin intune serade speciâl, cun entrade libare, intal mês di Dicembar dal 2014.
Il bant dal concors si pues cjatâ ancje in rêt intal sît www.mostredalcine.org
Par informazions: tel. 0432-299545 e mail: fabiano@cecudine.org ❚
✒ Centro Espressioni Cinematografiche

Int di Cjargne / Magjie a Cjarsovalas

Marta Vezzi
Un dai lûcs dai Pagans in Cjargne Cjarsovalas, il paisut dai Pagans, al è sore Val e Rualp, frazions dal Comun di Darte, a 1.350 metris sul nivel dal mâr. “Al è un dai lûcs indulà che o puarti di plui la int – e conte Fides Banelli, mestre in pension che a fâs ancje […] lei di plui +

L’Editoriâl / Cuant vignaraie la “adunade” dai furlans?

Walter Tomada
Tropis vitis aial il Friûl? Al sarès biel se a’ndi ves siet, come i gjats: o cetantis di plui, come i protagoniscj di tancj videozûcs che ur plasin ai nestris fantats. Magari cussì no, dut câs, un popul nol è mai bon di vivi dôs voltis: se i tocje disparî, al sarà par simpri. Se […] lei di plui +

Festival di Poesie Alpine / Autôrs di Ladinie, Grisons e Friûl a confront

Gabriele Zanello
Tal incuintri di Bressanon ancje lis vôs di Gigi Maieron, Nelvia Di Monte, Gianluca Franco, Francesco Indrigo, Luigina Lorenzini e Antonella Sbuelz Tra lis comunitâts furlane, ladine e rumance a esistin relazions identitariis e culturâls une vore antighis, che massime tai agns Setante e Otante a àn vût un moment di gnove sfloridure ancje sul […] lei di plui +