Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

________________

............

La fam e ven mangjant

✽✽ I segnâi a jerin clârs fin dal principi e noaltris ju vevin denunziâts subite, cognossint ben la sotanance di un ciert Fedriga al dôs Zaia. Tai ultins timps dut câs la prepotence leghiste, sostignude a plenis mans dai siei aleâts di guvier, si à mostrade in dute la sô realtât vergognose, adun cu la determinazion dal Carroccio a umiliâ la Regjon, sometintle aes smiris venitis.

✽✽ E podarès someâ une robe di nuie, ma la sielte di destinâ 100 mil euros a une societât venite pe organizazion di une manifestazion ciclistiche in Friûl e risulte cuasi cence creance tai confronts di dutis chês associazions che a vevin partecipât al bant pai contribûts dal assessorât al turisim. No par vie che une gare in biciclete e sedi di stimâ come pôc impuartante, ma parcè che la societât che si è adiudicade la sume e risulte chê che e à vût la cifre plui alte in assolût, in barbe a tantis realtâts che cun fadie a fasin la lôr ativitât e che de Regjon no àn vût un euro.

✽✽ Cualchidun al podarà rispuindi che e je dute invidie o ben asse, viodût che jenfri di chês realtâts al è ancje chest gjornâl che al veve presentât un progjet di difusion de “Patrie” intes realtâts ricetivis regjonâls: la pussibilitât che il turist, l’ospit forest al podès cognossi ancje l’aspiet culturâl e linguistic dal Friûl. Strani che la stesse iniziative e ves vût, l’an passât, la poie de Provincie di Udin, de organizazion di categorie dai gjestôrs di albiercs e e ves otignût un sucès straordenari, come marcât plui voltis di chel che al jere il president Fontanini. Al ven il suspiet che, cuant che si à a ce fâ cul furlan, te Zonte regjonâl a sedin pardabon pocjis lis vôs amiis o che a vignedin cidinadis intun marilamp.

✽✽ Nissune maravee, dal rest. A tirâ incà il cjaveç dal turisim al è chel stes assessôr Bini che al va indevant a ripeti ogni dì che bisugne fâ scuadre cul Venit in non di un Alt Adriatic tant bramât che al pues dome penalizâ la promozion di Grau e di Lignan, in pro di Jesolo e di Bibion.

✽✽ Metìn dongje ancje lis sirenis unitariis che a rivin puntualis di Verone e di Trevîs pe creazion di une Confindustrie dal Nordest, une idee che a cualchi ascar pordenonês no i displâs par nuie, viodût che al fâs di dut, ancje i salts mortâi de storie e de culture, par fruçonâ la idee di Friûl. Si inacuarzarês, duncje, che il progjet di distruzion de nestre realtât regjonâl al fâs simpri pas gnûfs e pericolôs indenant.

✽✽ Aromai o sin rivâts al paradòs, a operazions cence rivuart tant che chê che e met in man a une struture de Regjon Venit il davuelziment des pratichis peadis ai contribûts europeans intal setôr de agriculture. O vês capît ben: i nestris agricultôrs a varan di fâ riferiment al Venit par chel che al inten lis normativis europeanis.

✽✽ La robe che e fâs plui stomi di chest ultin at al è che, a part i conseîrs dal Pat pe Autonomie, nissun nol vedi dit «se o sin deventâts mats», nissun nol à dât un cic. Ma lis organizazions sindicâls ce stano a fâ, chês di categorie parcè tasino?

✽✽ No volarès che il cidin al fos segnâl di complicitât. Se e je cussì, disêtlu a clâr che us plâs di jessi sbranâts dal Leon. ❚



Dree Valcic

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +