Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL BIBIE – Il libri plui vendût

............

La Bibie in dutis lis sôs traduzions al è il libri plui let tal mont, la stime e je di 4 miliarts di copiis. Un câs che si repliche ancje intune piçule lenghe come il furlan.
Tai agns Otante, finide la traduzion di bande di Pre Checo Placerean e pre Toni Beline (viôt la storie de traduzion a pagjine 2 e 3), si decît di publicâle intune edizion siore di 8 volums ilustrade, cjapant su imagjinis dal patrimoni iconografic presint tes bibliotechis e glesiis furlanis. L’editôr che al cjape sù cheste sfide al è Ribis e ai 22 di Jugn 1984 li dal Palaç de Provincie di Udin e ven presentade uficialmentri la Bibie par furlan. E je une version par cure des diocesis furlanis, però.
La prime edizion “uficiâl” dopo dal imprimatur de CEI (Conferenze Episcopâl Taliane) a firme dal cardinâl Riuni dai 18 di Novembar dal 1997 e je par cure dal Istitût Pio Paschini: ai 2 di Dicembar dal 1997 lis diocesis di Gurize, Pordenon e Udin a firmin la presentazion de Bibie par furlan in volum unic in version pratiche di 2600 pagjinis a doi colôrs. Il Pio Paschini al è un istitût fondât cu la partecipazion des trê diocesis pe promozion e cognossince de storie de glesie in Friûl. La edizion dal 1997 e ven fate in 5000 copiis che a van pe plui part esauridis, tant che si scuen replicâ cuntune seconde edizion intal 1999 di 3000 copiis. «Al moment ancje chês a son scuasit finidis» nus conte il segretari dal Istitût Zuan Pieri Biasat «sù par jù a son aromai 7500 lis copiis vendudis, un sucès editoriâl grandon, no ‘nd è un libri in lenghe furlane che al à mai vût la stesse difusion. L’event de leture continue al à contribuît fasint vendi il dopli des copiis che a levin par solit intun an: tal 2011, duncje, a son 500». La Bibie si cjate in dutis lis libreriis dal Friûl e «se cualchi librerie no le ves e pues contatâ l’Istitût par vêlis, ancje par internet li dal sît www.istitutopiopaschini.it» nus dîs Biasat.
REDAZION

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +