Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – Premiât il mangjâ furlan

............

Siet agns indaûr Luca Merlino (34 agns) e Paolo Genuzio (40 agns) a cjapavin sù la gjestion in rive Bartolini a Udin di chel che al jere stât prin di lôr il bar “Udinese Caffè” e inmò prime il “Gemma Bar”.
Vuê Pieri Mortadele” al è un dai ponts di riferiments dal mangjâ furlan” e ancje la Cjamare di Cumierç e à volût ricognossi cheste imprese tant che une dai prins 40 ambients che a àn ricevude la targhe volude chest an.
“O proponìn ai nestris clients i prodots tipics dal Friûl” nus spieghe Luca Merlino “ma ancje il nestri spirt furlan, la nestre identitât: nol è un câs che o vedin sielt un non furlan pe nestre ostarie”.
Cun convinzion nus conte che volê doprâ la lenghe furlane ancje par presentâ la lôr ativitât ju à premiâts “Cuant che o vin tacât o jerin zovins e o cirivin un non adat par inviâ la ativitât: Pieri Mortadele” al jere za jentrât tes orelis de int, stant che dal 1961 vecjo paron si clamave Pieri (Chiandussi, ndr) e al veve metude une grande mortadele sul banc: la int aromai e jere usade a doprâ chest non” al continue “Noaltris lu vin uficializât” e chest al è stât preseât dai nestris clients e nus à permetût di incressi la nestre visibilitât parcè che une insegne par furlan e jere une biele novitât”.
Ma nol è dut. Di fat cheste sensibilitât ju à premiâts dôs voltis”. Simpri Luca Merlino nus confide “La nestre no je la uniche targhe che e je stade consegnade, ma e je la prime: la Cjamare di Cumierç e à sielt di scomençâ cun noaltris e ancje chi la motivazion e je leade a la lenghe furlane” al continue “Il President Giovanni Da Pozzo al veve sot man la liste dai ambients ricognossûts e ju steve passant un par un: un biel moment si ferme e al domande Cui sono chescj de Sperìn ben srl”?”. Cun sodisfazion Luca Merlino nus conferme “Chest al è il non che o vin sielt pe reson sociâl de nestre dite e grazie a chest o vin stiçade la atenzion dal President de Cjamare di Cumierç che al à volût fâ la prime consegne cun noaltris”.
Christian Romanini

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +

Lenghe minoritarie / FluxJudri25 – Giassico

Redazion
Conferece “Lingue minoritarie: le capitali della cultura e il rilancio del territorio” . A son intirvignûts Elena Gasparin, Dree Valcic president de Clape di Culture Patrie dal Friûl, Eros Cisillino president ARLeF, William Cisillino diretôr ARLeF, l’On. Guido Germano Pettarin e il coletif Lis Tarlupulis. FluxJudri25.Ca sot l’intervint di Valcic. lei di plui +

L’EDITORIÂL / Un Friûl disarmât

Walter Tomada
Lant ator pe Italie dispès al capite, cuant che si dîs di jessi furlans, di cjatâ int che nus dîs “Ah, mi visi dal Friûl! O ai fat il militâr a Udin!”. Prin dal taramot, un abitant su dîs chenti al jere un soldât e cheste ereditât di “tiere di primulis e casermis” se puartìn […] lei di plui +