Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – CRO: ricercje e rispiet dal malât

............

Davian (Pleif, te variant locâl) e je la sede dal CRO, il Centri di Riferiment Oncologjic, istituît tal 1981 di bande de Regjon intun edifici che tal inprin al jere stât destinât par trasferî l’ospedâl civîl de zone.
Il centri si ocupe di prevenzion, diagnosi, cure e ricercje sui tumôrs e al è un dai pôcs presints in Italie e di sigûr al è il pont di riferiment pal Nordest.
CENTRI DI AVANGUARDIE INTERNAZIONÂL_ Al è une vore nomenât pal alt nivel des sôs curis ai malâts e ancje pe ativitât di ricercje, che culì no son doi monts dividûts, ma a formin un insiemit là che la cliniche e je ancje centri di ricercje e il centri di ricercje al è ancje una cliniche.
La ativitât di ricercje a ven puartade indenant insiemit a istituzions internazionâi di ecelenze tant che il Princess Margaret Hospital di Toronto e il Kimmel Cancer Center de Jefferson University di Philadelphia.
Il CRO al à ancje un servizi di terapie dal dolôr e curis paliativis par ufrî ai siei malâts una cualitât di vite la plui alte pussibul cun chê di judâ lis personis a vivi miôr la malatie, dut câs simpri tal rispiet de volontât dal individui.
Chest centri al è di ecelence ancje pal fat che, in graziis de sô ativitât di ricercje al rive a brevetâ e a trasferî al mont industriâl lis sôs cognossincis, ancje se cheste vôs di belanç e je ancjemò minoritarie.
BELANÇ_ Tal 2008 il CRO al à sierât il bilanç cuntun util (in realtât a son minôrs coscj rispiet al finanziament regjonâl) di 3.860.986 euros: di chescj bêçs 1,760.986 euros a son lâts in investiments te struture e i chei altris 2 milions di euros a son lâts a finîle tal belanç regjonâl, par sostignî il sisteme sanitari regjonâl.
No cate chescj numers, il centri al ricêf ogni an la saponte economiche dal 5 par mil e lis donazions di bande di tantis impresis, fondazions e singui.
La ultime tessare che a vignarà metude adun pal 2012 al è il Campus par ospitâ fin a 75 ricercjadôrs: al darà acet a lis personis che a lavorin tal CRO che a podaran pardabon dî di vivi intune «cjase de ricercje».
Bruno Colledani

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +