Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – La poliedricitât di Lussia

............

Lussia di Uanis e je une des figuris femininis plui esplosivis dal Friûl contemporanei; poete, pitore e  atore e à za publicât diviers libris, colaborant cul coletîf poetic dai Trastolons e cul grup Kramars jenfri i tancj. Eletrike Skeletriche Poetiche al è il progjet di cjant, musiche eletroniche e improvisazion metût adun cui doi polistrumentiscj «Pelle» e «SunDruThi».
Dal pont di viste musicâl chest disc al è cuinçât di atmosferis decadentis, tension e oscuritât emotive e al ripuarte ad implen il teatrin metalic dês lôr une vore origjnâls esibizions dal vîf, dulà che Lussie e devente une inconsapevule sacerdotesse de gnot, adun cun Pelle Sundruthi tant che figurants scalembris.
Jenfri i tocs plui significatîfs di chest cd us segnalìn «Bambini»: senaris di vecjis e gnovis vueris, dulà che une dolce e malinconiose naine (e jo o cjanti cjanti cjanti…) e lasse il puest a une esplosion di violence musicâl e verbâl. «Resistenza» e je, invezit, une riflession su chel che ognidun al podarès jessi e fâ par sintîsi plui responsabil di dut chel che al sucêt intor al so piçul mont. «All stars slozze» e sotlinee il peam cu la nature e la mari tiere. «Quando» dal pont di viste musical al è l’episodi plui solâr, cuntun loop reggae e tapets eletronics che a fasin sintî lizêrs par dut il toc.
E merte pardabon une segnalazion ancje la fantastiche cuviertine serigrafade a man, valôr zontât che al complete une piçule opare di art.
Chest prim lavôr dai Eletrike Skeletriche Poetiche nol è sigurementri di facile scolte, ma nus fâs cognossi un pôc di plui Lussie, un personaç estremementri vitâl e al stes timp une vore fragjil. Dut câs maraveosementri vêr e trasparent.
(Mojra Bearzot)

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +