Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

MEDITANTLIS TAL SO CÛR. Tal tierç aniversari

............

Ce svelt, pre Antoni benedet, che il timp al passe! Mi somee chê altre dì che o vevin di cjatâsi a gustâ insieme pe sagre di S. Marc a Savonelis e invezit a son za trê agns che in chê gnot e inte gnot sul ôr de strade tu nus âs lassâts.
La tô tombe ancje dopo tant timp e continue a florî di rosis e lumins e in chest aniversari ancje jo o vuei vignî a cjatâti cun trê piçui regai. Prin di dut o pon dongje di te un sacut di semencis di ort e di zardin par vie che Franco Maschio di Maian, un artist cognossût dentri e fûr dal Friûl, al à fat un bozet li che ti presente vistît di contadin. Tu âs braghessis di lavôr, une cjamese cu lis maniis curtis e intai pîts scarpis di campagne. Te man çampe tu tegnis la Bibie, il libri de liberazion, e tu vierzis la diestre intal at di semenâ. Tu sês propit tu; di fat tu âs semenade cussience e spiritualitât, culture e dignitât par dute la tô vite.
Daspò ti regali une viole, rosute de tô simpatie e dal to cûr. La viole che ti pon e je la tesi di lauree di Mauro Della Schiava, un zovin che al à ancje in consegne il to cjanut. E à par titul: «Restâ cu la int, la esperience di Glesie Furlane» e te dediche e dîs: «Se alc al nas, al vûl dî che la semence no je stade butade e coltade di bant. Dedicât a voaltris, a lis vuestris ideis, a lis vuestris passions, al vuestri crodi e a pre Toni».
Al è dentri il to credo e il to lavôr.
E o met cumò tal vâs un ramaç di ulîf simbul di pâs. L’ulivâr mi fâs pensâ a la «Opera omnia» che Glesie Furlane e à començât a publicâ: une vore ben imbrucjade e che e menarà riflession e justizie e duncje gjenuine e autentiche pâs.
Al è vêr, al è pôc un sacut di semencis, la viole, il ramaç, ma nus pandin che il tesaur al è in te, nus visin de vierte che e torne, nus vierzin i voi su di un altri Friûl.
La tô tombe e florìs di rosis vivis e veris e cui sa tropis paveis, avons, gjespis e âfs che a businin e a gjoldin tra chei colôrs e bonodôrs cjapant sù e menant semençutis lontan e in tieris a nô scognossudis. Chês âfs o sin ancje nô che vuê ti ricuardìn; e ancje cun nô la tô peraule e rive li che nissun varès mai inmagjinât.
pre Tonin Cjapielâr

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +