Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La maravee dai zîs di Zuviel inte Aziende Agricule “Le tre rose”

Marta Vezzi
Sonia Cavallo

La aziende agricule “Le tre rose” di Innocenzo Tavano e di Sonia Cavallo e je stade vierte tai agns 90. La sede principâl e je a Orgnan di Basilian e chê distacade e je, nuie che mancul, a Zuviel di Ravasclêt.
◆ “I miei gjenitôrs – e conte Pamela Tavano che insiemi cun sô sûr Rosy a dan une man – a àn començât cu la produzion di rosis e dopo, cul lâ dal timp, planc planchin a àn slargjade la produzion cun altris gjenars di flôrs, simpri di chei “taiâts”, o ben che si conservin te aghe. Cualchi an fa o vin slargjade la aziende vierzint la sede di Zuviel. Rivâ achì e je stade une casualitât: o cognossevin i proprietaris di chê che e jere la baite (a jerin amîs di famee), e dopo un pôc nus àn proponût di comprâ, e nô o vin acetât. E je stade une idee dai miei gjenitôrs che a àn il spirt imprenditoriâl. Di solit a son lôr che a stan daûr di plui ae sede di Zuviel. Jo e mê sûr o sin un grum impegnadis inte Basse.
A Zuviel o vin capît che al jere il clime ideâl pe coltivazion dai zîs, che a son deventâts il nestri prodot plui impuartant e si puedin cjatâ ancje di Istât.
Il zi al ame lis temperaduris frescjis e i salts termics (inte Basse di fat ju rivìn a coltivâ fin in Mai, invezit a Zuviel ju podìn vê dute la stagjon). Simpri a Zuviel, di pôc o vin tacât cu la coltivazion des cerniculis: un prodot che in Cjargne si cjate tal so abitat e la produzion e je buine.”
◆ La famee Tavano e cîr di mantignî la vere identitât de aziende agricule: vendi i prodots de lôr produzion, o ben lis rosis “taiadis”, dome ai privâts. “No sin une buteghe di florist – e spieghe Pamela – e i nestris prodots a van ben par ogni ocasion: matrimonis, batisims, compleans, ricorencis particolârs e v.i.”
◆ “Il limit plui grant in Cjargne – e va indenant Pamela – al è chel dal numar bas dai abitants. Ma la sede di Zuviel par nô e je impuartante soredut pe coltivazion di zîs. La Cjargne e je un puest bielonon! Cualchi volte al è stât un ambient un pôc dûr, intal sens che i cjargnei a àn di fidâsi, e cuant che si tachin a fidâ a deventin il client perfet. E o vin notât che nus è volût un pôc prime di vê la lôr fiducie.
Cumò o vin a Zuviel un responsabil cjargnel che intun ciert mût al à scurtât lis distanziis… Une robe che mi à colpît tant al è che i cjargnei a son cetant atîfs sui social e atents aes novitâts de aziende agricule.
Disìn che il marcjât cjargnel al è diferent di chel di Udin; clâr che al è un bacin plui piçul ma no mancjin mai di dânus sodisfazions! Il nestri lavôr al dipent des anadis: a son anadis che nus puartin tancj prodots e altris che o ‘nt vin di mancul.
Al è un mistîr un grum apassionant e biel, ma tal stes timp particolâr: o ti plâs, o se no al devente un pês. Nô o sin contents.”
◆ Par cualsisedi altre informazion e curiositât su la Aziende Agricule a conduzion familiâr “Le tre rose” si pues lâ su la pagjine facebook: https://www.facebook.com/LeTreRoseSocietaAgricola.
◆ Dal sigûr, la robe miôr e je chê di passâ di persone a Zuviel, un piçul paisut dal Comun di Ravasclêt, indulà che il zi al è il protagonist di chest lûc e di cheste aziende agricule. ❚

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide che ven a 11 a buinore “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di resilience, dedizion e sacrifici, il nestri diretôr […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +

Cungjò / Nus à lassâts Zorç Jus, un grant patriote furlan

Redazion
Chel di Zorç al è un non che in tancj no lu cognossin, parcé che al à simpri lavorât cidin a lis fondis de nestre Identitât, cuntune vision che e je ancjemó proietade al futûr. “Il gno desideri al è che dutis lis cuatri comunitâts furlanis, che a son il vêr nucli dal Friûl, a […] lei di plui +

Lenghe minoritarie / FluxJudri25 – Giassico

Redazion
Conferece “Lingue minoritarie: le capitali della cultura e il rilancio del territorio” . A son intirvignûts Elena Gasparin, Dree Valcic president de Clape di Culture Patrie dal Friûl, Eros Cisillino president ARLeF, William Cisillino diretôr ARLeF, l’On. Guido Germano Pettarin e il coletif Lis Tarlupulis. FluxJudri25.Ca sot l’intervint di Valcic. lei di plui +

L’EDITORIÂL / Un Friûl disarmât

Walter Tomada
Lant ator pe Italie dispès al capite, cuant che si dîs di jessi furlans, di cjatâ int che nus dîs “Ah, mi visi dal Friûl! O ai fat il militâr a Udin!”. Prin dal taramot, un abitant su dîs chenti al jere un soldât e cheste ereditât di “tiere di primulis e casermis” se puartìn […] lei di plui +