Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

“Efevugjins” al fâs rime cun Arlechins

Dree Valcic

✽✽ No passe dì che no si delinei cun clarece il progjet FVJ, in maniere rigorose cence tratut divisori. No par câs al ripuarte il non di une liste, di un moviment, di un partît che propit di cheste concezion teritoriâl e politiche si fâs paladin e sostignidôr salt.
Cjalait cun atenzion lis fotos dal president Fedriga: simpri plui dispès si mostre cuntun cjapielut cu  la scrite, apont, “Io sono FVG”. In altris ocasions, e je la sô mascarute anti Covid che e mostre il stes logo.
✽✽ A “Friuli Doc” si è rivâts po dopo al assurt: in place Sant Jacum, tal spazi dedicât aes nestris ecelencis agroalimentârs, a jerin lis cjasutis espositivis dutis cu la scrite in cuistion.
✽✽ No tornarai sul fat ridicul e depriment di assisti cuasi a une ofese al lavôr de int furlane, disprivade ancje de paternitât de produzion, come se la cualifiche de origjin furlane, la sô denominazion e fos alc di vergognâsi.
✽✽ Mi interesse invezit ribati la valence dute politiche de strade tacade di cheste Zonte regjonâl. Fevelìnsi clâr: il futûr dal Friûl nol tocje gran lis classis dirigjentis, i grups economics, i potentâts finanziaris, se no inte otiche, dal dut egoistiche, di disfrutâ i margjins di contiguitât teritoriâl cul puart di Triest e dal so futûr disvilup in clâf europeane.
✽✽ Che, capìnsi ben, nol rapresente “il mâl”, un fatôr negatîf pe regjon, ma che al devente une mine vagante pal disvilup di chestis tieris, se nol è compensât di un plan paralêl di disvilup pal rest de regjon stesse. Che e je la maiorance par abitants e superficie, par numar di Comuns e varietâts ambientâls, culturâls. Si clame Friûl e al va de Livence al Timau. ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +