Peraulis di sperance par l’an che al ven
“Avrei voluto darti il calore che l’inverno richiede, il più caldo maglione che ti piace indossare.[…] Ed io, e il mio cuore continuiamo a danzare… Abbracciando il sole“. A finìn chest an di malinconie cun tun messaç di sperance, acompagnât dal sun de ghitare e la vôs inconfondibil di une zovine promesse musicâl furlane: Nicole Coceancig.
Cjantautore di classe 1998 di Premariâs, Nicole si svicine ae musiche scuvierzint il mestri De André. Di autodidate, za ae etât di nûf agns, e tache a sunâ la ghitare acustiche. Dopo la sô prime esperience cul grup The Random e tache a meti dongje poesiis e scrivi cjançons. Come che e conte je «o gratâ la ghitare e o cjanti, lant daur ae me passion de musiche di De Andre».
◆ Dopo ve cognossût il Folk Club dal Joibe de Girada di Udin, cjapitaneât di Lino Straulino, la sô passion pe musiche e cres simpri di plui, e cusì e tache a componi e presentâ lis cjançons ancje al Circolo acustico di Louis Armato.
O di bessole o acompagnade, Nicole e puarte atôr pai locâi e manifestazions dal Friûl tocs soi e cover. No cate la zovine etât, la artiste e emozione il public cun lis peraulis poetichis e pe rare intensitât e timbri de so vôs.
◆ Insiemi cun i amiis e a lôr volte zovins cjantautôrs, Alvise Nodale, Veronica Urban e Massimo Silverio e je la vôs, ghitare e armoniche dal progjet “Storie Sbagliate”, che a partî dal Novembar 2018 al fâs tribût a Fabrizio De André. Lis vôs e struments dal cuartet si incrosin par riproponi i grancj classics e cualchi perle mancul cognossude, intun concentrât di cjançons intimis e sincîrs, che a ripuartin sul palc la umanitât des storiis sbaliadis di De André.
◆ Il 25 di Mai 2019 al jes il so prin disc di tocs inedits, dal titul “EFFE”, che e puarte ator pal Friûl simpri acompagnade di un cuartet di zovins cjantautôrs. Lis sôs intensis baladis e poesiis a fasin emozionâ cun i colôrs de so vôs.
◆ L’an passât, Nicole si fas ancje ricognossi pe so gjenerositât. E organize un conciert par rindi un omaç a Gjenue par cjapâ su donazions pai sfolâts dal puint Morandi. Fra tantis cjançons e cjante l’”Hallelujah” te versione di Jeff Buckley, fasint emozionâ dut il public.
Dilunc la cuarantene dal 2020 e consolide la so colaborazion cun il poli-strumentalist Leo Virgili. Al nas cusì il singul “Aspettando il Sole”, jessût su YouTube il 13 di Jugn e acompagnât di un video realizât cun i dissens di Gaia Perissutti.
Cun sperance pal gnûf an che al ven, lassìnsi traspuartâ de maraveose vôs di Nicole. Stait daûr ae artiste su lis plateformis social, tant che Facebook @nicole.coceancig, par scuvierzi i soi prossims progjets. ❚
Galerie fotografiche / Cuinte edizion di “Stin dongje ae patrie”
Redazion
Pe rassegne Avostanis, Domenie ai 4 di Otubar li dai Colonos si è tignude la cuinte edizion di “Stin dongje ae Patrie“. La storiche riviste furlane e a fât fieste par i siei otante agns e e a cjalât al avignî adun cul mont de culture, de musiche, dal associazionisim, dal sport tal ricuart no […] lei di plui +
Stin dongje ae Patrie / La storiche riviste furlane e fâs fieste par i siei otante agns
Redazion
Pe rassegne Avostanis, Domenie ai 4 di Otubar aes 3 dopomisdì li dai Colonos a Vilecjaze di Listize tierce edizion di Stin dongje ae Patrie. La storiche riviste furlane e fâs fieste par i siei otante agns e e cjale al avignî adun cul mont de culture, de musiche, dal associazionisim, dal sport tal ricuart […] lei di plui +
Zovins di gale / Sborf, il zûc par induvinâ e imparâ peraulis par furlan che al à za concuistât miârs di personis
Erika Adami
Daûr un grup zovin che al à a cûr la lenghe furlane Un sborf di un biel colôr vert slusint al è il simpatic compagn di zûc par cui che al à voie di induvinâ e imparâ peraulis in lenghe furlane sul propri dispositîf digjitâl. Chest de fin di Març, cuant al è rivât Sborf […] lei di plui +
La piçade / Salts, lavoradôrs e… laris. Almancul i laris a fevelin par furlan
Mastiefumate
Che il rapuart tra il Messaggero Veneto e la lenghe furlane nol fos dai miôr, si saveve. Par esempli su la partide dal secul tra la nazionâl furlane e chê groenlandese, nancje une rie par furlan. Si spietavin che al vignìs ripuartât a caratars cubitâi il sproc tal strisson puartât in cjamp dai zuiadôrs intant […] lei di plui +
Gnovis pai fruts / I Gnognosaurs a imparin a svolâ: al rive in edicule «Tal blu piturât di blu», il gnûf album di colorâ
Redazion
Daspò dal sucès dal prin album vignût fûr a Nadâl, i simpatics dinosauruts che a fevelin par furlan a proponin pal Istât une gnove aventure: il professôr Einsaur e il so fedêl assistent Blik a provin di svolâ, ispirâts dai pterodatils. Rivarano? ◆ A partî de fin di Jugn al è rivât tes ediculis dal […] lei di plui +
Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026
Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +



