Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

“Aspettando il sole” di Nicole Coceancig

Moira Pezzetta

Peraulis di sperance par l’an che al ven
“Avrei voluto darti il calore che l’inverno richiede, il più caldo maglione che ti piace indossare.[…] Ed io, e il mio cuore continuiamo a danzare… Abbracciando il sole“. A finìn chest an di malinconie cun tun messaç di sperance, acompagnât dal sun de ghitare e la vôs inconfondibil di une zovine promesse musicâl furlane: Nicole Coceancig.
Cjantautore di classe 1998 di Premariâs, Nicole si svicine ae musiche scuvierzint il mestri De André. Di autodidate, za ae etât di nûf agns, e tache a sunâ la ghitare acustiche. Dopo la sô prime esperience cul grup The Random e tache a meti dongje poesiis e scrivi cjançons. Come che e conte je «o gratâ la ghitare e o cjanti, lant daur ae me passion de musiche di De Andre».
◆ Dopo ve cognossût il Folk Club dal Joibe de Girada di Udin, cjapitaneât di  Lino Straulino, la sô passion pe musiche e cres simpri di plui, e cusì e tache a componi e presentâ lis cjançons ancje al Circolo acustico di Louis Armato.
O di bessole o acompagnade, Nicole e puarte atôr pai locâi e manifestazions dal Friûl tocs soi e cover. No cate la zovine etât, la artiste e emozione il public cun lis peraulis poetichis e pe rare intensitât e timbri de so vôs.
◆ Insiemi cun i amiis e a lôr volte zovins cjantautôrs, Alvise Nodale, Veronica Urban e Massimo Silverio e je la vôs, ghitare e armoniche dal progjet  “Storie Sbagliate”, che a partî dal Novembar 2018 al fâs tribût a Fabrizio De André. Lis vôs e struments dal cuartet si incrosin par riproponi i grancj classics e cualchi perle mancul cognossude, intun concentrât di cjançons intimis e sincîrs, che a ripuartin sul palc la umanitât des storiis sbaliadis di De André.
◆ Il 25 di Mai 2019 al jes il so prin disc di tocs inedits, dal titul  “EFFE”, che e puarte ator pal Friûl simpri acompagnade di un cuartet di zovins cjantautôrs. Lis sôs intensis baladis e poesiis a fasin emozionâ cun i colôrs de so vôs.
◆ L’an passât, Nicole si fas ancje ricognossi pe so gjenerositât. E organize un conciert par rindi un omaç a Gjenue par cjapâ su donazions pai sfolâts dal puint Morandi.  Fra tantis cjançons e cjante l’”Hallelujah” te versione di Jeff Buckley, fasint emozionâ dut il public.
Dilunc la cuarantene dal 2020 e consolide la so colaborazion cun il poli-strumentalist Leo Virgili. Al nas cusì il singul “Aspettando il Sole”, jessût su YouTube il 13 di Jugn e acompagnât di un video realizât cun i dissens di Gaia Perissutti.
Cun sperance pal gnûf an che al ven, lassìnsi traspuartâ de maraveose vôs di Nicole. Stait daûr ae artiste su lis plateformis social, tant che Facebook @nicole.coceancig, par scuvierzi i soi prossims progjets. ❚

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +