Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

La miôr tratorie di Milan e je furlane

............
Gunnar Cautero (fotos Lorenzo De Simone)
Gunnar Cautero (foto Lorenzo De Simone)

Interviste a Gunnar Cautero, che cun la sô Osteria della Stazione al à vinçût il premi Eataly 2019 e duncje al è prin de classifiche “ristorants Pop” inte vuide gastronomiche I Cento di Milano 2020

«No lu ai mai viodût cussì content, di cuant che i àn dât il premi al cjamine a dîs centimetris dal paviment e al à simpri la muse di ridi» mi dîs Ylenia, che e fâs la camarele tal locâl dal pari Gunnar Cautero, titolâr de L’Osteria della Stazione – l’Originale di Milan.

L’ambient al à vinçût il premi Eataly tant che «Miôr tratorie di Milan» e duncje dentri de vuide pal 2020 I Cento di Milano. La vuide e je nassude tal 2008 de idee di trê critics torinês – Stefano Cavallino, Alessandro Lamacchia e Luca Iaccarino -. E fâs la recension di 50 ambients “par grandis ocasions” (“Top”, sore dai 35 euro par persone) e 50 par une serade plui informâl (“Pop”, sot dai 35 euro): dentri di chescj, e je rivade prime L’Osteria della Stazione.

Dal locâl di Gunnar o vevin scrit in Mai dal an passât, cuant che al veve ancje procurât un spazi par ospitâ Alpins furlans pe Adunade Nazionâl 2019, ma o sin tornâts a cjatâlu par fâi cualchi domande in plui.

__

Gunnar, contimi de serade dal premi, tal spietavistu?

La storie e je tacade un mês prime de premiazion: a fin de cene, une siore si fâs dongje e mi domande se mi podeve fevelâ un moment. E cussì mi à dit che nol jere la prime volte che int de zurie a vignive chi a mangjâ e mi à anunziât che mi davin il premi.

__

Un ricognossiment che al è no dome pal to locâl, ma par dut il Friûl…

Vere! O ai scuviert che il Friûl e je une regjon che i volin ben ducj. Dopo de premiazion al Westin Palace Hotel in tancj a son vignûts dongje par dîmi “O ai un nono furlan, me mari e je furlane, o ai parincj furlans…” cun braùre. Al è rivât ancje Chan Liu, chef dal ristorant cinês Serica di viâl Bligny, dentri te classifiche “Top”, par dîmi “jo o ai lavorât 7 agns a Udin!”.

__

(foto Lorenzo De Simone)
(foto Lorenzo De Simone)

O ai l’impression il to lavôr nol sedi dome fâ scuvierzi il Friûl ai milanês, ma ancje un tornâ a percorilu par te…

Jo o soi nassût a Milan, ancje se di famee furlane. O soi duncje ancje tant braurôs di jessi milanês, ma la mê grande passion e je il Friûl. Par me al è il gno Tibet, il puest li che o voi par jessi libar. In particolâr mi visi une volte in moto, che o soi jessût de autostrade a Vignesie e m’al soi fat dut. Ce spetacul! Planure, flums lâts, cuei, montagnis… Fevelant dai prodots, cumò e je tante int che e lavore ben su la cualitât. Fra l’altri o ai scuviert che tancj di lôr a jerin a stâ a Milan par un periodi di vite. Des jerbis de Valcjanâl in graciis de amicizie cul pionîr dal biologjic Gigi Verdura, al pes di Maran, ai vins che a àn dome eticutis furlanis. Timp indaûr o vevin butât li la provocazion dal locâl “deprosechizât”.

__

Ce clients vegnino te tô tratorie?

Int di ogni bande d’Italie. Par tancj al vâl simpri il classic «O ai fat il militâr in Friûl e o soi stât tant ben», e jo i dîs simpri di tornâ a lâ.

__

E i furlans che a passin cui sono?

Cualchi volte a son la clientele plui esigjente parcè che a fasin il confront cu la cusine di cjase. Un di lôr mi à fat “Mi à puartât un gno amì roman e o jeri difident: un roman che mi puarte a mangjâ furlan? O ai di fâti i compliments”. Soredut mi fâs plasê che a passin tancj furlans zovins, magari a pene rivâts in citât par studiâ, e che a cjatin alc a Milan in cui ricognossisi.

__

Tu sês ancje un pont di riferiment pal Fogolâr di Milan.

Sì, o ospitìn il gustâ anuâl che si fâs a Dicembar e dopo events tant che presentazion di libris e vie indevant. Aromai a son amîs: ju ai invidâts a la premiazion al Westin a son vignûts, cun par prime la segretarie Fulvia, vistîts cul costum furlan. Al è stât un biel colp di voli e o vin mostrât un Friûl unît che i ten ancje a lis tradizions.

__

Ma sâstu che e à reson tô fie? Chest premi ti à cambiât: agns a costruîti un personaç ruspi e invezit cumò tu stâs deventant masse simpatic…

Eh bon, o pensi che la int no stentarà a adatâsi (al rît, ndr)! Un mandi a ducj i letôrs: vignît a cjatânus cuant che o passais a Milan. O scuvierzarês alc dal Friûl che no vevis cerçât a cjase. ❚

 

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +