Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL – Vendeme 2009: cuantitât, cualitât e… lavôr!

............

Dopo tante fature, al è rivât il moment strategjic e plui impuartant da stagjon: benvignude vendeme!
Le vendeme dal 2009, cu lis machinis o a man, e je previodude abondante – fale burascjis atmosferichis dal ultin moment – e cuntun prodot di cualitât. In Italie si va slargjant la pratiche di srarî i raps, propit par alçâ la cualitât e par lâ daûr aes normis CEE. Chest orientament al varès di judâ ancjemò di plui la produzion di un vin che al pues competi sui marcjâts internazionâi. Ma il mont in crisi al fâs vignî fûr cualchi strapinsîr: i presits de ue a puedin risultâ no adeguâts, no si pues svendi sul marcjât butiliis preseadis: lis aziendis plui piçulis a riscjin di pierdi colps.
ESPERIMENT VOUCHER_ Une buine notizie e je dal sigûr: dopo la sperimentazion in Friûl e in Venit dal an passât, a tornin i «voucher», vâl a dî i «bogns lavôr», par facilitâ il paiament di chei che lavorin inte vendeme, ma ancje in tancj altris setôrs de agriculture.
Al lavoradôr a son garantidis lis cuvierturis INPS e INAIL e chescj paiaments son esentâts di tassis e no influissin su la situazion di disocupât o di parzialmentri ocupât.
In plui che in agriculture chest an, i voucher si puedin ricevi pai lavôrs in cjase, tal zardin, par ripetizions, pai lavôrs dai students in vacance (almancul 16 agns, o cul permès scrit dai gjenitôrs), pai pensionâts e in vie sperimentâl ancje par integrazions di salari o di supuart al redit (casse integrazion, mobilitât). Il valôr nominâl dal voucher al è di 10 euros e il lavoradôr al pues scuedi 7.50 euros in ogni ufici postâl.
Par cirî dute la normative, si pues lâ su www.inps.it. Le vendeme alore tant che une ufierte di lavôr ma ancje – come simpri – une fieste par ducj chei leâts al mont dal vin e de tradizions: buine vendeme a ducj!!!
Mara Piccoli

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +