Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LETARIS – Sit com… infinide!

............

Claudia Brugnetta, regjiste de sede Rai dal Friûl-Vignesie Julie, e rispuint a proposit dal ERRATA CORRIGE: L’AUTOGRILL DI PAOLO PATUI di Oscar Puntel, «Friûl tal etere», Març dal 2009.
Visantmi in maniere esate des mês declarazions tal cors de interviste che mi à fate il vuestri colaboradôr e publicade tal vuestri numar di Novembar dal 2008, la frase «la idee e je stade propit de regjiste Rai» evidentementri (e in chest câs ancje in maniere corete) si riferìs al fat che Autogrill e je la prime «real-com furlane», apont di Claudia Brugnetta che – sui dialics e su lis storiis scritis inte prime part de pontade di Paolo Patui – e à ideât un gnûf format che al rivuarde no dome lis modalitât di riprese (vâl a dî telecjamaris fissis par incuadraduris fissis e cence nissune «panoramiche», daûr dal stîl des sit-com), ma che e à zontât pe prime volte inte storie dal gjenar «sit-com» apont, la «sogjetive» in moviment. E cun di plui e à ideât un gnûf format: la sigle di code «senegjade». Vâl a dî: finide la storie scrite di Patui (cuntune durade variabile di cirche 10/13 minûts par episodi), i 7/10 minûts che a restin di dute la pontade a son determinâts de sigle dal program. Che e je deventade, par ogni episodi, une altre mini storie pensade e volude de stesse regjiste e di mût che cui atôrs si sperimentàs, une volte stabilît un «canevaç», la art de improvisazion. Ve spiegât il parcè de definizion e il sens dal gjenar che pe ocasion al è stât tornât a batiâ in maniere ironiche di bande de regjiste «real – com», vâl a di une «comedie» sì, ma cun situazions «reâls», par vie che a son saltadis fûr sul moment de creativitât, de emotivitât e de sensibilitât tai siei aspiets plui comics dai stes atôrs e de regjistre che a ‘ndi è ancje autore.
Cun di plui, mi tocje vê indiment a cheste Testade che l’unic responsabil dal progjet (in chest câs televisîf) al pues jessi dome che il regjist che al aparten ae Aziende, designât pe produzion e pe realizazion di chel istès progjet di bande de stesse Struture Rai di competence.
Duncje il «responsabil dal progjet» come che o vês scrit inte errata corrige, nol è il siôr Paolo Patui, ma la siore Claudia Brugnetta, regjiste de Aziende Rai, Radio Television Taliane.
O cjapi la ocasion par ringraziâ di cûr dut il cast artistic di Autogrill (che jo o ai volût e direzût) pe grande gjenerositât e capacitât rimarchevule dimostradis ancje inte dificile art de improvisazion.

AL RISPUINT OSCAR PUNTEL:
O varès za pront il titul e i atôrs. Sì: daspò la ultime letarute rivade a chest gjornâl, mi è vignût iniment che o volarès produsi une sit-com. Si clamarà «Cjase Brugnui». Ven a stâ union di Brugnetta e Patui. Dute dedicade ae cuistion jenfri la regjiste de sede regjonâl de Rai, Claudia Brugnetta, e il regjist teatrâl e studiôs, Paolo Patui. Ducj e doi (autôrs?, responsabii?, pardabon no si sa plui ce peraule doprâ) si contindin la maternitât/paternitât de prime sit-com in marilenghe «Autogrill Friûl». Al jere Otubar dal an passât che i vin dedicât un articul che al diseve: «la idee e je stade propit de regjiste Rai». Duncje, si fâs sintî Patui: «La idee e il progjet a son miei». Alore o prontin l’errata corrige. Po cumò e scrîf la siore Brugnetta une altre volte… In sumis Brugnetta&Patui, cence savêlu, a ‘nd àn za scrite une altre, di sit-com: in onde su La Patrie dal Friûl.
Jo intant mi insumii une serie tivù cui miei doi gnûfs beniamins di «Cjase Brugnui». Li che si rebechin, si amin, si odein e si vuelin bon. I sucessôrs di Sandra Mondaini e di Raimondo Vianello. Version marilenghe. Ce biel dismovisi la domenie di buinore e gjoldisi, cit di cafelat in man, la gnove trasmissions de Rai pal Friûl-VJ.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +