I gjenitôrs di Simona Cigana, zovine gjornaliste muarte a dome 30 agns tal 2007, a àn volût istituî un premi gjornalistic a la memorie de lôr puare fie.
Il concors rivât a la tierce edizion, puartât indevant dal president Piero Angelillo cun dut il Circul de stampe di Pordenon, al gjolt de poie di diviers ents publics e privâts e si sta ritaiant un puest di dut rispiet tal panorame dal gjornalisim talian, come che i à tignût a marcâ il president dal ordin Enzo Iacopino, che al à mandât i siei salûts e si à scusât par jessi stât tratignût a Rome.
I elements cualificants dal premi Cigana a son diviers: prin di dut al à chê di volê jessi un stimul pai zovins gjornaliscj: chest an a àn partecipât 48 di lôr. Al à dôs categoriis, une sportive, grande passion di Simona, e une di inchieste, ven a stâi, come che al è stât di plui voltis vie pe cerimonie di premiazion ai 16 di Novembar a Davian, une des manieris di fâ informazion, forsit dispès tra lis plui discomudis, che miôr a rapresentin il concet di “libertât di espression”.
Cun di plui al valorize ancje il patrimoni linguistic de nestre regjon, lant a premiâ ancje i articui scrits par furlan, sloven e todesc. Propit ta cheste sezion al è stât premiât “I Furlans de Transiberiane” publicât su La Patrie dal Friûl n. 10 di Otubar dal 2011 e scrit di Christian Romanini, che al à ricevût la targhe dal President dal Consei regjonâl par man dal conseîr Maurizio Salvador. L’articul al conte un cjapitul forsit no masse cognossût de epopee de emigrazion furlane: il contribût che lis maestrancis furlanis a àn dât a la costruzioni di chê che e jere ta chei agns la plui grande ferade dal mont, la Transiberiane (www.lapatriedalfriul.org/?p=7921).
Ritirant il premi Christian Romanini al à volût ringraziâ i gjenitôrs di Simona Cigana e ducj i organizadôrs. Tal so intervent al à ricuardât la impuartance de informazion midiant dal ûs des lenghis minorizadis intun moment storic come chest dulà che la globalizazion e riscje di omologâ dut e ducj «Contâ i fats par furlan al significhe no dome doprâ un codiç linguistic, ma trasmeti i nestris valôrs, la nestre identitât».
Sul sît www.stampa-pordenone.it si pues cjatâ il verbâl de jurie e il resocont complet de cerimonie di premiazion. ■
Redazion
GNOVIS / Par che il popul furlan al salti fûr dal taramot cul cjâf e vîf
Redazion
Lunis ai 11 di Mai a lis 18,30 te Glesie di Sante Marie sul Cjiscjel di Udin. Glesie Furlane, cun la Arcidiocesi di Udine e Clape di Culture Patrie dal Friûl a 50 agns dal taramot o volìn ricuardâ ducj i muarts e dutis chês personis che tai agns si son dadis da fâ par […] lei di plui +
GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.
Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +
Fotografiis / Tante int e partecipazion ae presentazion dal gnûf libri, “CHENTI” di Diego Navarria
Redazion
La prime des iniziativis pai 80 agns de “La Patrie dal Friûl” (1946-2026). O vin presentât ai 27 di Fevrâr tal Salon di Palaç Belgrado di Udin, il gnûf libri, “CHENTI” romanç furlan di Diego Navarria. A son intervegnûts la gjornaliste Martina Delpiccolo e il diretôr da La Patrie dal Friûl Walter Tomada, l’autôr Diego […] lei di plui +
L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin
Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +



