Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

PREMI. La Patrie dal Friûl al premi Simona Cigana

............

I gjenitôrs di Simona Cigana, zovine gjornaliste muarte a dome 30 agns tal 2007, a àn volût istituî un premi gjornalistic a la memorie de lôr puare fie.
Il concors rivât a la tierce edizion, puartât indevant dal president Piero Angelillo cun dut il Circul de stampe di Pordenon, al gjolt de poie di diviers ents publics e privâts e si sta ritaiant un puest di dut rispiet tal panorame dal gjornalisim talian, come che i à tignût a marcâ il president dal ordin Enzo Iacopino, che al à mandât i siei salûts e si à scusât par jessi stât tratignût a Rome.
I elements cualificants dal premi Cigana a son diviers: prin di dut al à chê di volê jessi un stimul pai zovins gjornaliscj: chest an a àn partecipât 48 di lôr. Al à dôs categoriis, une sportive, grande passion di Simona, e une di inchieste, ven a stâi, come che al è stât di plui voltis vie pe cerimonie di premiazion ai 16 di Novembar a Davian, une des manieris di fâ informazion, forsit dispès tra lis plui discomudis, che miôr a rapresentin il concet di “libertât di espression”.
Cun di plui al valorize ancje il patrimoni linguistic de nestre regjon, lant a premiâ ancje i articui scrits par furlan, sloven e todesc. Propit ta cheste sezion al è stât premiât “I Furlans de Transiberiane” publicât su La Patrie dal Friûl n. 10 di Otubar dal 2011 e scrit di Christian Romanini, che al à ricevût la targhe dal President dal Consei regjonâl par man dal conseîr Maurizio Salvador. L’articul al conte un cjapitul forsit no masse cognossût de epopee de emigrazion furlane: il contribût che lis maestrancis furlanis a àn dât a la costruzioni di chê che e jere ta chei agns la plui grande ferade dal mont, la Transiberiane (www.lapatriedalfriul.org/?p=7921).
Ritirant il premi Christian Romanini al à volût ringraziâ i gjenitôrs di Simona Cigana e ducj i organizadôrs. Tal so intervent al à ricuardât la impuartance de informazion midiant dal ûs des lenghis minorizadis intun moment storic come chest dulà che la globalizazion e riscje di omologâ dut e ducj «Contâ i fats par furlan al significhe no dome doprâ un codiç linguistic, ma trasmeti i nestris valôrs, la nestre identitât».
Sul sît www.stampa-pordenone.it si pues cjatâ il verbâl de jurie e il resocont complet de cerimonie di premiazion. ■
Redazion

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +