La Faber, imprese metalmecaniche impuartante de zone di Cividât, e je stade la uniche aziende a vê formalizade une ufierte par cuistâ la Italricambi, ancje cheste realtât metalmecaniche cun propris sîts a Cividât, Flavuigne e Gaiba (Ro).
No son rivadis, di fat, dentri de date fissade dai 6 di Mai dal 2015, altris ufiertis e viersaments di caparis di almancul 500 mil euros.
La Faber, duncje, si è adiudicade, al cost di un milion e 570mil euros, la Italricambi.
In chest mût, si è infin disblocade une situazion tant dificile là che la Federazion Taliane Metalmecanics e à fat in maniere responsabile fin in fonts la sô part, cirint soluzions pai lavoradôrs e impegnantsi pal proseguiment de ativitât aziendâl.
Al va visât cemût che la Italricambi Spa, cu la denominazion “Trattamenti Cividale”, e sedi stade metude in licuidazion e, cun sentence dai 22 di Mai dal 2014, al sedi stât declarât il so faliment.
Intant, il prin di Mai dal 2014, la “Trattamenti Cividale” e veve stipulât doi contrats distints di fit cu lis societâts Early Spa e Ir Srl. Chescj rams di fit a son stâts revocâts, ai 10 di Lui dal 2014, dal Tribunâl di Udin cun oblic di restituzion imediade de aziende.
Di cheste dade al è scomençât un percors di casse integrazion straordenarie par ducj i 95 dipendents (66 a Cividât, 7 a Flavuigne e 22 a Gaiba).
Chê de Italricambi di Cividât e Flavuigne e je stade une vicende pardabon tant, masse confondude.
Che si pensi che cheste aziende e rapresente une ecelence, a nivel internazionâl, inte produzion dai tocs pes machinis di moviment tiere. Cundut achel, prime e à corût il pericul di jessi sierade in maniere incomprensibile cun dutis lis comessis che e veve e, in maniere seguitive, e je finide sot dai rifletôrs par une serie di pleis judiziariis che a àn causade la sospension di ogni ativitât produtive.
Intai ultins mês, infin, si à vivût ancje il paradòs di vê une casse integrazion vuadagns straordenarie za autorizade dal Ministeri dal Lavôr e, inte stesse suaze, di viodi recapitâ ai lavoradôrs bonifics falâts, e duncje no fruibii, par vie di un probleme informatic dal studi di consulence.
Cumò la Fim, infin, si podarà confrontâ cuntune aziende tant che la Faber, note pe serietât fin cumò dimostrade e che e je daûr a impegnâsi ancje in cheste vicende.
Il confront, pûr no facil, al sarà fondât su la concretece.
La Fim e strenzarà i timps par rivâ a acuardis sindicâi che a permetin la riprese produtive in mancul timp pussibil e e cirarà di mantignî cun indurance la difese dai nivei ocupazionâi. I lavoradôrs de Faber a àn vivût su la lôr piel masse inciertecis e umiliazions. Si meretin cualchi ciertece e un pocje di serenitât.
Intal passât, masse dispès in Italricambi al è mancjât cualsisedi confront cu lis proprietâts, stant che a jerin dificilis di intercetâ e di individuâ inte lôr efetive realtât e volontât.
O tornìn a partî cuntune aziende dal teritori intal teritori. ❚
Giorgio Spelat
Fim Cisl Provinciâl di Udin
Musiche furlane fuarte / “Surtùm”: il gnûf progjet discografic dal cjantautôr Massimo Silverio
Alessio Screm
Al vûl dî “palût”, “paludere”, e tal furlan di Çurçuvint si dîs “surtum”. Al è il titul dal gnûf album dal cjantautôr Massimo Silverio, artist cjargnel, musicist e autôr che al dopre la lenghe mari intune maniere dal dut particolâr. Al cjante in cjargnel, chel vecjo cjargnel imparât dai nonos e che cumò si stente […] lei di plui +
Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan
Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +
Gnûf libri / I ‘haiku’ par furlan, inglês e gjaponês: la sfide vinçude di Christian Romanini
Walter Tomada
Cui che al lei “La Patrie dal Friûl” al cognos ben Christian Romanini che par cetancj agns al è stât une colone di chest gjornâl. La so ativitât a pro dal furlan no s è mai fermade e cumò e je rivade a proponi un biel model di scriture, bon di associâ la marilenghe a […] lei di plui +
Art tal tac / Pestefun, il ‘grunge’ par furlan che al fâs vibrâ e che al spache, al ven di Codroip
Moira Pezzetta
Al è un gnûf sun che al travierse il Friûl. Nol rive des planuris de Basse, ma nancje des ostariis plui imbusadis. Al è un sun ruspi, eletric, che al sgrife e al scjasse: chel dai Pestefun, tercet di Codroip che al puarte il grunge dentri de lenghe furlane. Trê i struments, trê i musiciscj, […] lei di plui +
Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”
Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +
La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025
Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +


