Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL SAPADE. Saro: “Se o jeri jo in Parlament, o varès spesseât a fâ tornâ a partî l’iter daurman”

............

FERRUCCIO SARO INTUN DISSEN DI GIOVANNI Di lEna
Ferruccio Saro intun dissen di Giovanni Di Lena

La volontât popolâr dai citadins di Sapade e Cint a pro dal Friûl e à incuintrât il sostegn di cuasi ducj i nestris politics, ma la lentece dai passaçs parlamentârs, lis crisis di guvier, il cambiâ des maiorancis e une schirie di coincidencis negativis a àn vanificât, pal moment, ogni sfuarç di senatôrs, deputâts, dai conseis regjonâi di Friûl-VJ e Venit e de Provincie di Udin.
Di agns Ferruccio Saro (senatôr de legjislature precedente) al à operât in maniere cuotidiane a pro dal passaç di Sapade e di Cint al Friûl. Costant al è stât il so contat cui comitâts e i aministradôrs dai doi comuns, la opare di sensibilizazion e ricercje dal consens “Pro Friûl” tes stanziis dai palaçs romans e je stade fine e trasversâl, di comission in comission, di ufici in ufici. Il senatôr di Martignà al à fate sô la cause di Sapade e Cint parcè che le à simpri considerade “Legjitime parcè che e nas dal desideri, rinfuarçît di un referendum, des popolazions locâls di tornâ in Friûl par resons di nature economiche, ma soredut linguistiche, storiche e culturâl”.
Se al fos ancjemò in Parlament, ce fasaressial?
“O varès fat tornâ a partî daurman l’iter legjislatîf, robe che e varès di sucedi stant i tancj contats tignûts tra i comitâts di Cint e Sapade e la senadore Isabella De Monte”.
O vin savût che ancje se nol plui in Senât, i rapuarts cun Sapade e Cint a continuin…
“Di là de politiche, di là de finalitât, e je nassude une biele amicizie. Cun chei di Cint e di Sapade si cjatìn e si sintìn dispès. A son stâts simpri presints ai incuintris che o ai promovût a Martignà li dal ‘Podere’. Il lôr intervent nol è mai mancjât e il Prin di Jugn ju ai presentâts a la Presidente de Regjon Debora Serracchiani e a ‘Libera Civiltà’ la associazion che e à condividude la cuase”.
I timps par gambiâ targhis, boi e cjartutis gjeografichis?
“Cheste volte il dut al varès di risolvisi plui di corse viodût che a son inmò bogns i parês favorevui des Regjons Venit e Friûl-VJ”
Sapade e Cint in Friûl?
“Sperìn in curt” al siere Saro. ❚
Daniele Martina

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +