Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

SPECIÂL – Liet, une idee in musiche pe Europe

............

Liet e je une peraule frisone che e vûl dî «cjançon». Propit i frisons a àn inventât chest festival, partint dal inizi cu la idee di une formule che e rivàs a meti adun lis variis minorancis di Europe te organizazion dal plui impuartant event european di musiche in lenghe minoritarie.
LA FORMULE_ La formule di chest concors, che e reste compagne ancjemò ‘in di di vuê’, e je une vore semplice: dîs grups e artiscj invidâts a rapresentâ altretantis minorancis linguistichis, a sunin un toc par om vignint judicâts di une jurie cualificade e dal public.
Lis primis trê edizions dal festival si son tignudis a Leuwardeen, la capitâl de Frisie, e a son stadins vinçudis intal 2002 dal grup catalan Pomada, intal 2003 dal grup sami norvegjês Transjoik e tal 2004 di Niko Valkeapaa, simpri de minorance sami.
Daspò di un an di pause tal 2006, il festival si è tignût a Ostersund, inte Laponie meridionâl, dulà che, une altre volte, a son stâts i sami, tant che parons di cjase, a vinci cul duo Joahn Kitti e Ellen Sara Baher.
I FURLANS AL LIET_ In trê des primis cuatri edizions, o vin di segnalâ la presince dai grups furlans Prorastar, Kosovni Odpadki e Arbe Garbe che, dopo di vê superade la dure selezion jenfri i tancj grups  che ogni an a partecipin, si son plaçâts simpri viers la metât de classifiche finâl.
Chestis primis edizions a son coventadis ancje a coinvolzi diviersis realtâts di minorance che, aderint al progjet, si son impegnadis a organizâ une fase semifinâl tal lôr paîs.
A son nassûts duncje il festival Nos Ur che, a Inverness in Scozie, al ten dentri ducj i artiscj des lenghis celtichis; il Sami Grand Prix che al met adun lis minorancis scandinavis e laponis, e Suns, inmaneât di nô furlans pes minorancis talianis e dal arc alpin.
LA ULTIME EDIZION_ Daspò de ultime edizion a Lulea in Svezie, e di un bon plaçment al tierç puest de bande dai furlans Carnicats, il festival al torne une altre volte in Frisie prime de edizion scozese dal 2010.
Dilunc cheste edizion frisone, e je stade uficialmentri formalizade la candidature dal Friûl,che finalmentri si prepare a ospitâ chest grant event intal 2011.
Leo Virgili

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +