Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Wikipedia

Bete di Spere

Mandi nono!
Mandi Bete!
Ce stâstu cjalant?
Un cine par television. No rivi a visâmi dulà che o ai bielzà viodût chel atôr li. Che al vedi fat Derrick?
Spiete dome un moment, nono: cumò lu cîr su Wikipedia.
Al vuiche ce?
Wikipedia, nono! E je une enciclopedie!
E cemût fasie a vuicâ une enciclopedie? Ise leade cu la cerniere des puartis?
No vuiche, nono! Si clame Wikipedia. E je une enciclopedie online: viodistu che le cjali tal telefonut?
E cemût fasie a stâ une enciclopedie dute tal telefonut? La mê e cjape dute une scansie de librarie grande!
Parcè cheee… bon, lasse pierdi. Dut câs, nuie: e je sierade. Mi jeri dismenteade che in chescj dîs e jere in siopar cuintri de gnove leç europeane che e podarès fâ sierâ dut il sît.
Po ben, se e je sierade, vierzile! O sêso masse usâts cun chei imprescj eletronics, cumò, che no savês nancje plui vierzi un libri?
Ma nono, ti ai a pene dite: e je une enciclopedie online! Tu vierzis lis pagjinis tal computer o tal telefonut, ma cuant che lis sierin no tu puedis viodilis!
Ah ben, cheste chi no le ai mai sintude. Ai miei timps a sioperavin i operaris, cualchi volte lis mestris, ma lis enciclopediis mai! E ce fasie, metie ducj i volums in place un daûr di chel altri?
Ma no, dome che e siere lis pagjinis par cualchi dì. Pecjât, nono: ti varès cjatât intun moment cui che al è chel atôr li.
Cemût? Intune enciclopedie? Un atôr? Ai miei timps, tes enciclopediis tu cjatavis robis di storie, di gjeografie, di sience, ma sigûr no di television!
Ma Wikipedia e je une robe diferente. Tu cjatis di dut, parcè che cui che al lei al pues ancje scrivi.
Oh, biele cheste! E ti fidistu di une enciclopedie dulà che cui che al vûl al scrîf?
E funzione cussì, nono, si clame “wiki” un sît internet dulà che cui che al à voie al pues zontâ il so contribût. E stant che ducj a puedin corezi chei altris, e ducj a àn di scrivi ancje dulà che àn cjapadis lis informazions, ae fin se cualchidun al fâs un erôr al salte fûr di sigûr.
E alore mi somee un non just, chel li, frute. Chel chi di lassâ scrivi a ducj mi pâr un sisteme che al vuiche di dutis lis bandis.

Bete di Spere

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +