Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

NO PAR FURLAN, MA BOGNS. Gweltaz Adeux, rock breton melodic e potent

............

Sot dal arbul di Nadâl al è rivât il gnûf disc solist di Gweltaz Adeux, che dai prins agns Otante dal secul passât al è un dai personaçs plui impuartant dal panorame musicâl de Bretagne, in gjenerâl e in particolâr inte suaze de produzion in lenghe bretone. L’album, che tal so titul (“Eyjafjallajökull”) al ricuarde il non di un vulcan islandês, al met dongje dodis tocs di rock melodic e potent, cjantâts e sunâts cun snait e cun mistîr.

L’implant des cjançons al è sempliç e di sostance, vôs e ghitaris a jemplin i spazis, la sezion ritmiche e fâs il so e ogni tant al salte fûr ancje un piano, un orghin o cualchi percussion che a insiorin la recipe che par so cont e je za sauride e svariade.

Il disc si disvilupe tra la ande pop de cjante che i da il titul ae racuelte, rivocs di hard rock e gotis di psichedelie. Une segnalazion particolâr le merete “Mil Den”, che e conte di chei tancj di lôr che ogni an a fasin la Redadeg (la maratone pe lenghe bretone) e là che si ricognòs un riferiment ae linie armoniche di “Ni a sell ouzh an heol”, classic dal repertori dai EV, la storiche band di Nantes là che Gweltaz Adeux al à cjantât e sunât dal 1981 al 2007.

Gweltaz Adeux, “Eyjafjallajökull”, Coop Breizh, 2017.
di Marco Stolfo

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +