Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

MUSIS DI…FACEBOOK. Esclamazions furlanis… di sucès

............

La Patrie dal Friûl e je aromai passe un an che e à inviade la sô pagjine Facebook. Un imprest par  incuintrâ e dialogâ cui letôrs e cu la int che e frecuente il social network. E cussì al capite di incuintrâ cualchi realtât interessante…
Une pagjine cun passe 17.000 adesions e inzornade no masse dispès, ma che di resint e à tornât a dâ segnâi di vite. Lin a scuvierzi cui che al è daûr de pagjine “Esclamazioni in friulano”.
–––
Mandi aministradôr, cui sêstu, di dulà sêstu, ce fâstu te vite?
O soi Andrea De Luca e o vîf a Flumignan; o ai vincjetrê agns e te vite o fâs l’operari intune industrie tessile.
–––
Cemût ise nassude la pagjine? O vin viodût ator par Facebook che a son tantis  pagjinis che si intitulin “Esclamazioni in…” cun dopo varis dialets: ti sêstu ispirât a une di chês? Cuale ise la storie de tô pagjine e in trop timp âstu tirât sù passe 17.000 adesions?
Il sfuei mi è stât “consegnât” di un zovin che nol veve timp par stâi dâur e, midiant di une sô valutazion, tra tancj al à sielzût me. Cuant che mi à passade la pagjine, e veve 11.000 iscrits e cun cualchi modificazion e rinovament o ai scomençât subit a vê un aument di “like”. Dopo cirche un an di lavôr, ancje jo le ai passade dantle a un gno amì, ma viodint che je stade ferme pui di doi agns, o ai decidût di tornâ a cjapâle jo, ancje se no ai tant timp. Ma alc al è alc…
–––
Dulà cjatistu lis “esclamazions” e il materiâl pe pagjine?
Lis esclamazions lis cjati tai gjornâi, lunaris, diaris e detulis de int. O copii cence stâ tant a controlâ, ancje se ogni tant i letôrs a son pignûi sui acents o su cualchi letare.
–––
Cualis sono lis robis che a àn vût plui sucès?
Par vuadagnâ “like”, chel che al funzione miôr al è meti fotografiis dal Friûl, forsit parcè che la int si ricognòs in chestis fotos.
–––
A part la tô, cualis sono lis miôr pagjinis/profîi dai furlans su Facebook?
Il sfuei che o preferìs al è Udine20, par savê fiestis o avigniments.
–––
Tu tu dopris il furlan, ancje se cualchi volte cun cualchi falope: ti ise mai vignude voie, doprantlu su Facebook, di imparâ a scrivilu miôr?
Disint la veretât, mi plasarès imparâ a scrivilu e a leilu miôr, però e varès la scuele di impegnâsi a fâlu imparâ ai fruts.
–––
Daûr de tô esperience, il furlan funzionial ancje su internet? E internet, puedial judâ il furlan?
Par me internet al pues judâ il furlan parcè che al à bisugne di jessi “sintût” ancje di chel che, par motîfs varis, nol è pui in Friûl, ma ben al à voie di sintîlu o di fevelâlu come che tancj a fasin tal gno sfuei, che a scrivin de France, Gjermanie, e v.i. Chest al è il gno obietîf. ❚
Dree Venier

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +