Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LIS PARABULIS DI PRE ANTONI. Il scriç

............

O scomencìn cheste gnove anade cu lis parabulis di pre Antoni Beline.
La sô fantasie e la sôs creativitât lis viodìn ancje in chescj cuadruts. Al so voli no i scjampave nuie, il vê rumiât di un continui la Bibie i permeteve di cjalâ dut cuntun voli di fede. A imitazion di Jesù, ogni fat, esperience al deventave figure dal Ream di Diu. Un Ream che nol è lontan, che al rivarà ae fin di dut, ma che al è za presint framieç di nô (Mc 1,15).
A son piçui scrits inedits.

pre Roman Michelot

–––

Une dì o ai stentât che mai a dî messe. Mi domandavi ce che o stevi a fâ alì, cui bancs vueits e cuatri vecjutis che a pendolavin. Savint che la disperazion e je une tentazion, o ai fat ce che o soi solit fâ in chei moments: saltâ fûr. E cussì mi soi cjatât vie pe campagne, bessôl cui miei pinsîrs.

Biel cjaminant, o soi rivât denant di un cjasâl dirocât, dut fodrât di urtiis e di baraçs. Desolazion e muart di taiâlis cul curtìs. Ma no jere ni desolazion ni muart, parcè che, dal cûr dal baraçâr, al vignive fûr un cjant cussì melodiôs, cussì vîf, cussì fantasiôs che mi veve lassât instupidît. Al jere un scriç che al berghelave la sô gole di vivi.

Mi soi dit, dut mortificât: «Viôt tu ce uciel che o soi! Mi tocje propit vignî a scuele di un uciel par imparâ a vivi!».

Parcè che chel scriç, che nol veve nissun fastidi a cjantâ framieç des maseriis ancje se nissun no lu sintive, al jere cetant plui dongje di me dal Ream di Diu.

pre Antoni Beline

Int di Cjargne / Magjie a Cjarsovalas

Marta Vezzi
Un dai lûcs dai Pagans in Cjargne Cjarsovalas, il paisut dai Pagans, al è sore Val e Rualp, frazions dal Comun di Darte, a 1.350 metris sul nivel dal mâr. “Al è un dai lûcs indulà che o puarti di plui la int – e conte Fides Banelli, mestre in pension che a fâs ancje […] lei di plui +

L’Editoriâl / Cuant vignaraie la “adunade” dai furlans?

Walter Tomada
Tropis vitis aial il Friûl? Al sarès biel se a’ndi ves siet, come i gjats: o cetantis di plui, come i protagoniscj di tancj videozûcs che ur plasin ai nestris fantats. Magari cussì no, dut câs, un popul nol è mai bon di vivi dôs voltis: se i tocje disparî, al sarà par simpri. Se […] lei di plui +

Festival di Poesie Alpine / Autôrs di Ladinie, Grisons e Friûl a confront

Gabriele Zanello
Tal incuintri di Bressanon ancje lis vôs di Gigi Maieron, Nelvia Di Monte, Gianluca Franco, Francesco Indrigo, Luigina Lorenzini e Antonella Sbuelz Tra lis comunitâts furlane, ladine e rumance a esistin relazions identitariis e culturâls une vore antighis, che massime tai agns Setante e Otante a àn vût un moment di gnove sfloridure ancje sul […] lei di plui +