Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LInt AUTONOMISTE. Simpri plui Friulgiuliesi

............

Mi soi cjatât intal licôf de Ikea a Vilès. No starai a contâus dal gjenar di publicitât e de presentazion dal grup comerciâl, ma dai discors che a son stâts fats pe ocasion cualchi element di analisi al pues pardabon vignî fûr.
Duncje, il president di Ikea Italia, tai motîfs de sielte dal lûc dal gnûf centri, cun intenzion e cun fuarce al à volût meti chês carateristichis che ator pal mont a segnin i furlans e il Friûl. A son simpri lis solitis, leadis al lavôr, ae serietât, ae fiducie che o vin semenât tai paîs forescj.
La solite muse che cualchi volte nus va ancje strete, ma cuant che a son chei altris a nomenâle, nus fâs plasê.
I rispuint Ciriani, vicepresident de Regjon, che subite al precise che no si trate di fevelâ ben dome dai furlans, ma ancje dai venits e dai julians.
O varès capît se al ves dite slovens e todesc, par fâ riferiment a chei altri grups linguistics sul teritori, ma sincerementri nol centrave nuie cu la Ikea, a mancul di no pensâ a un messaç comerciâl cun Slovenie e Austrie.
O soi sigûr invezit che daûr chê frase a jerin scuindûts doi pensîrs: il prin clarementri eletorâl, viodût che Ciriani al è di Pordenon e la sgubie dal Pdl dal Nonciel su la presince venete te Diestre Tiliment e è un lôr balin fis. Sul stes plan, la cuistion dai julians: Vilès provincie di Gurize, e duncje Venezia Giulia. La seconde e je aromai tal dna dai nestris  sorestants: mai fâ passâ la idee, il concet di un «unicum», cuant che si cjacare di Friûl.
Se po dopo la ocasion par chestis declarazions e je publiche, miôr ancjemò.
Dut chest al sarès ridicul, se nol ves invezit rivât a produsi dams une vore impuartants.
Cjalait la comunicazion e cemût che a vegnin aromai dopradis lis peraulis. Nol esist plui il vin, o il formadi furlan. Si bêf e si mangje un prodot dal Friuli Venezia Giulia. Une volte i ai domandât a Riccardo Illy, rispiet ae sô idee di Regjon, cemût che si saressin nomenâts i abitants di culì: «Friulgiuliesi», mi veve rispuindût. I vevi dite che al sunave tant mâl.
Illy no è plui, ma chei che a son rivâts dopo,  a son ancjemò piês.
Dree Valcic

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +