Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA PARABULE DAL MÊS. Il gustâ nuviçâl

............

.
.

Fin di frut cheste parabule mi faseve pôre: i invidâts che a copin i servidôrs, il paron che al cope i sassins e al bruse lis citâts, il biât che al jentre cence vistît adat e al ven butât fûr… Lete cussì, nol fâs biele figure nancje il paron, che al varès di rapresentâ il Signôr.
Al è probabil che cheste parabule, contade di Jesù, Mateu le ripuarti cuant che al à sot i voi la distruzion di Jerusalem, la citât viodude dai profetis tant che lûc di pâs e di benstâ par ducj i popui e deventade invezit un côf di marcjadants de religjon e sassins dal Messie. E Mateu le conte cun dute la crudece dal moment.
In realtât, la parabule e presente une vision positive. Di fat, si fevele di gnoce, di invidâts a une grande taulade di fieste. Un invît no esclusîf par une categorie, ma par ducj. Ducj a puedin cognossi Diu, ducj a puedin capî la bielece, la bontât, la profonditât de propueste di Jesù, parcè che si trate di une propueste di vite e di umanitât.

Pre Roman Michelotti

Il gustâ nuviçâl
Mt 22,1-14
221Gjesù al tornà a fevelâur in parabulis e al disè: 2“Il ream dai cîi al è compagn di un re che al veve preparât il gustâ nuviçâl par so fi. 3Al mandà i siei servidôrs a clamâ chei che a jerin stâts invidâts a gnocis; ma chei no volerin savênt di vignî. 4Al mandà di gnûf altris servidôrs disint: Disêt ai invidâts: Ve, o ai preparât il gno gustâ, i miei bûs e i nemâi di grasse a son stâts za copâts e al è dut pront; vignît a gnocis. 5Ma lôr, cence bacilâ, a lerin cui tai siei cjamps e cui daûr dai siei dafâs. 6Altris di lôr, brincâts i servidôrs, ju maltratarin e ju coparin.
7Il re, disdegnât, al mandà i siei esercits a fruçâ chei sassins e a dâi fûc a la lôr citât. 8Po ur dîs ai servidôrs: Il gustâ nuviçâl al è pront, ma i invidâts no sal meretavin. 9Lait alore pes croseris des stradis e clamait a gnocis ducj chei che o cjatarês. 10I servidôrs a lerin pes stradis e a tirarin dongje ducj chei che a cjatarin, bogns e triscj; e cussì la sale si jemplà di gnoçârs. 11Jentrât il re par viodi i gnoçârs, si intivà tun om che nol veve la vieste nuviçâl. 12I dîs: Amì, cemût mai sêstu jentrât chi dentri cence la vieste nuviçâl? E chel al restà cence peraule. 13Alore il re ur disè ai siei servidôrs: Peaitlu mans e pîts e butaitlu fûr tal scûr; li al sarà dut un vaî e un crustâ di dincj. 14Di fat une vore a son clamâts, ma pôcs elets”.

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +