Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

IPSE DIXIT. A à n dit de lenghe furlane

............

Lis datis jenfri parentesi taronde si riferissin al an di composizion o publicazion de opare citade. Lis datis jenfri parentesi cuadrade si riferissin al an che al fâs riferiment il contignût des citazions stessis.
***
“La Grecia già nella sua lingua scrisse,/ E Roma nella sua tanto soprana,/ Onde ‘l furlan, benché sia lingua strana,/ Nel suo idioma di gran cose disse/ (…)”
Riccardo Lu(v)igini (seconde metât dal 1500)
***
“La lingua friulana de gl’onorati signori delle Tre Leghe, chiamati volgarmente Griggioni (i Latini li chiamavano Reti) è tale che pareva impossibile a potersi porre in iscrittura, essendo ella quasi peggiore che la Furlana, la quale è tanto trista quanto sono buoni gl’ingegni e quanto grande è il valore di quella provincia onoratissima […]”.
Pier Paolo Vergerio,  A gl’inquisitori che sono per l’Italia (1559)
***
“La lingua friulana è il monumento più vivo e più solenne delle origini, della storia e della personalità friulana”
Giulio Andrea Pirona (1871).
✒ Vielm

(L)Int Autonomiste / Un popul cence plui vôs in cjapitul

Dree Valcic
✽✽ Nol è par fâmi i fats di chei altris, ancje se o sai benon che ae fin in ogni câs i efiets a saran deleteris ancje pai furlans, ma o crôt di interpretâ un sintiment slargjât e un dubi gjenerâl, domandantmi parcè che a àn fat colâ Draghi. No si trate, che al sedi clâr, […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN

Walter Tomada
Dai 19 ai 23 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +