Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

‘In file’ 2013

............

Come lis stagjons, I Colonos si alternin cui apontaments, e se in Istât o vin Avostanis, in Invier al ven fûr In File.
In File al è la schirie di apontaments culturâi che e ven presentade, in maniere plui intime, dentrivie des salis dal agriturism di Vilecjaze. Chest àn si fevele di resistencis cul titul: Resisti.
Il pinsîr al cor a la Resistence partigjane, ma la rassegne no si ferme dome a chel aspiet, ma, come simpri, lu smiluce, in tancj altris aspiets che a metin adun storie, storie locâl, teritori, culture, lenghis, videos e poesie. Cussì nol pâr fûr lûc cjatâ une serade pensade pal Vajont te persone di Tina Merlin, femine e gjornaliste che, une des pocjis, e veve decidût di resisti al progjet da SADE stant de bande dai contadins che dopo a paiarin cu la vite la svualmenade cinicitât di un progjet falât. Nol par fûr suaze fevelâ di piçui museus che a tegnin cont la memorie, resistint a modei diferents e a une globalizazion che a semplifiche dut. Il percors di Agnul Floramo che al propon di cognossi lis documentazions storichis che a resistin tal timp testemoneant la vite dal Patriarcjât di Aquilee. Ancje chê e je resistence al timp e a la ignorance. Tancj, dut câs i protagoniscj des seradis: des Feminis in Neri di Udin, al za citât Agnul Floramo, a William Cisilino a Paolo Comuzzi e Andrea Trangoni, fint a Vladislav Shabalin, dome par nomenâ cualchidun.
Siet apontaments che a invidin la int a partecipâ a un percors di profonditât e complessitât.
La iniziative dai Colonos si desvuelzarà ogni vinars a partî dali 25 di Zenâr fintramai a domenie ai 24 di Març, juste sul ôr de vierte, timp di sfloridure, vilie di une gnove cuete fate no dome di vuardi e di blave, ma ancje di ideis e di culture di chenti, par un mont curiôs che al crôt tune resistence ative che e cjale denant, savint ce che al stâ daûr te nestre memorie. Ducj i spetacui a scomençaran aes 20.30, cu la ecezion dai 24 di Març che al tacarà aes 3 dopomisdì.
Ogni particolâr dex seradis si pues cjatâlu sul sît web dai Colonos: www.colonos.it.
✒ Mauro Della Schiava

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +