Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Il Balonîr de Cjargne: Romeo Patatti

Romeo de Conte

Romeo, cemût âstu tacât cheste strade di “balonîr”?
Fin di zovin o vevi vût chest snait e i miei “mestris” (ju clami “mestris”, che cussì si gasin!) a son stâts Gjelindo Titiliti e Sdrindule, che o sintivi simpri lis lôr barzaletis. Po, uns dîs agns indaûr mi à clamât Andrea Cacitti di Tumieç e cun lui o soi lât in gjite a Klagenfurt cuntune associazion di disabii. Ju vin compagnâts in coriere fin al Minimundus e cun nô al jere ancje Sdrindule che mi à sintût intant che o tignivi compagnie al grup contant cualchi barzalete. Mi à dit “Ven a dâmi une man in Friûl” e cussì mi soi cjapât sù e o ai tacât a zirâ lis sagris.
Ce sensazion ise cuant che si à denant tante int che e rît?
Une sensazion maraveose. Sul imprin o vevi une pôre mostre, sâstu? Un cont al è contâlis denant di cualchi amì intune fiestute in Cjargne (che za se a tasin al è bon segn…). Un altri cont al è cjatâsi come a Cuargnûl che pe prime volte o jeri denant di votmil di lôr pe fieste dal taur. Robis di no crodi! Pense che o vevi za pronte la femine in machine par scjampâ! Invezit o i tacât e no dome a ridevin, ma ancje mi batevin lis mans! E li mi si è viert il cûr! Fâ ridi la int al è dificil ma bielon; fâsi ridi de int al è plui facil, ma ancje mancul biel!(al riduce il Romeo, n.d.r.).
Cuâi sono i tiei prossins impegns?
A Setembar al ven fûr il gno ultin libri di barzaletis: al à la presentazion di pre Toni Beline, che al mi à fat inmò un grant regâl. Lu vevi cognossût cuant che mi à fat la prefazion dal gno prin libri tal 1998: jo lu vevi fat par cjargnel, che dopo lui mal à coret par furlan e lu vin voltât par talian in maniere che a rivedin a leilu ancje a Tumieç! Po a Nadâl o varai di regjistrâ il tierç Cd cun Ferruccio Ceschia de Promodisc di Tarcint che al à regjistrât ancje i miei prins lavôrs. Ma intant, come ogni Istât, o soi ator par dutis lis sagris jù in Friûl.
Ise vere che il comic al à une vene di malinconie dentri?
Ti disarai che jo ogni tant o ai moments di smariment. L’ultin al è stât cuant che al è mancjât pre Toni. Cuant che o jeri jù di cuarde i telefonavi “Pre Toni, vuê no va, e je une zornadate: o ai di cjamâ lis batariis” e lui mi rispuindeve “Passe!” e o stevi mieze ore cun lui, sentât dongje di chê stuie che al veve. Li mi bombardave di peraulis e jo al jere come se o fasès il plen. Cumò però che nol è plui cetant che mi mancje.

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +