Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Identitât furlane, risorse pai zovins artiscj

............

La esperience di Int/Art pe regjie di Dorino Minigutti lu conferme

E je rivade ae seconde serie Int/Art, cicli di documentaris curts direts dal regjist udinês Dorino Minigutti e fats de societât Agherose cul contribût de ARLeF, Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane, e dal Fonts regjonâl pal Audiovisîf.

Dopo dal sucès de prime serie dedicade ai protagoniscj de musiche, la seconde serie e cjape in considerazion il mont des arts visivis: de fotografie ae sculture, passant pal fumet, la grafiche e la art instalative e performative. Int/Art al stice une riflession su la influence e sul rûl che la identitât linguistiche e culturâl a àn pai zovins creatîfs, indagant trop che la lenghe e puedi determinâ une divierse sensibilitât artistiche.

Protagoniscj des cinc pontadis a son il scultôr Edi Carrer, la fotografe Alice Durigatto, la ilustradore Carin Marzaro, l’artist visîf Michele Bazzana e Luca Malisan, fumetist, che al à colaborât ancje cu “La Patrie dal Friûl”. Graciis ae colaborazion cu la sede Rai pal Friûl-Vignesie Julie, lis pontadis a stan lant in onde su Rai3. La ultime, su Malisan, e sarà trasmetude domenie ai 22 di Avrîl, aes 10.50, su Rai 3; in repliche, miercus ai 25 di Avrîl, aes 22.05, su Rai 3 Bis.

«Al è stât inmagant indagâ i contescj e lis modalitâts che cun chês i zovins protagoniscj di cheste gnove serie di Int/Art a àn costruît la lôr identitât. A son stradis diviersis tra di lôr, ma unidis di valôrs che chescj artiscj zovins, natîfs digjitâi, a ricognossin tant che determinantis pe lôr formazion artistiche e personâl», al marche il regjist Dorino Minigutti.

Dopo de musiche e des arts visivis, e je previodude in curt la produzion de tierce serie su scriture, teatri e danze.

Informazions su www.int-art.eu – www.facebook.com/intartdoc

par cure de redazion

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +