E je siore di apontaments la zornade che e viôt la scree dal 90m congrès de Societât Filologjiche Furlane a Voleson (PN). Ai 29 di Setembar di fat inte biele suaze de citadine medievâl e sarà la ocasion par un incuintri dai socis, ma no dome.
Il program al previôt di cjatâsi inte matine aes 9.00 li dal municipi di Voleson e subit dopo di cjapâ part ae Sante Messe, che e vignarà celebrade par furlan li dal Domo.
Aes 10.30 al sarà il moment dal corteu par rivâ aes 11.00 li dal Auditorium des scuelis mediis “Erasmo da Valvason” pe scree dai lavôrs.
Si vierzarà cuntun benvignût di bande dal “Coretto Alpini e Amici” e cu lis musichis di Paolo Forte e subit dopo cui salûts des autoritâts. Po dopo e sarà la cerimonie pe XVI edizion dal Premi “Andreina e Luigi Ciceri”. Il dut si sierarà cuntun altri moment musicâl.
Aes 13.00 si larà li dal Centri parochiâl pal gustâ dai Socis e aes 15.00 si podarà gjoldi di une visite vuidade tal biel cjistiel medievâl te place dal paîs e scoltâ musiche corâl in diviers ponts di Voleson.
Aes 17.30 di gnûf li dal Domo par scoltâ un conciert di orghin cun Marco Rossi e la vôs di Laura Antonaz su lis musichis di Lazaro Girolamo Valvasensi.
La zornade si sierarà in place Libertât cu la esibizion dai tamburins e dai sbandieradôrs.
Par gustâ cun plats fat di pueste pe ocasion si pues notâsi li de Societât dentri dai 20 di Setembar, il cost al sarà di 25 € par persone.
Il 90m Congrès de Societât Filologjiche Furlane si inserìs inte suaze dai festezaments di “Medioevo a Valvasone” che si tignarà ai 13, 14 e 15 di Setembar, manifestazion che chest an e je rivade ae 21e edizion. ❚
✒ V.D.
A torzeon pal Friûl / Il rituâl de Messe dal Spadon nus ripuarte ae ete dai Patriarcjis
Sara Traunero
La memorie e torne indaûr a Marquart, ma forsit la tradizion e je ancjemò plui antighe Ai 6 di Zenâr, in ocasion de fieste de Epifanie, il Comun di Cividât si prepare a celebrâ un rituâl tant curiôs che inmagant: e je la Messe dal Spadon, che par tradizion si fâs tal antîc Domo antîc. […] lei di plui +
Libris simpri bogns / Emilio Nardini, “Par vivi”, Udin, 1921
Laurin Zuan Nardin
“Apene finidis di lei lis poesiis dal cont Ermes, il dotôr Cesare, fra i batimans dal public, al si ritire daùr l’uniche quinte preparade a zampe dal… palc scenic. Ma, pal bessologo, che il devi recità il brâf atôr di san Denel, Giovanin Tombe, ‘e ocòr une scene, e il dotôr Cesare la proviot cussì:…” […] lei di plui +
Interviste / Numb il cjan scjaladôr (e il so paron Thomas)
Dree Venier
Di un probleme ae çate al record in mont: interviste cun Thomas Colussa, che cul so Numb al sta pontant al record di altece lant sul Mont Blanc O vevi za intervistât Thomas Colussa, 40 agns, un pâr di agns indaûr. In chê volte al jere un “furlan a Milan” e al faseve il personal […] lei di plui +
Int di Cjargne / “La gallinella saggia” che a Cjavaç e insegne a produsi e a mangjâ ben
Marta Vezzi
La aziende agricule biologjiche La Gallinella Saggia e je nassude 7-8 agns indaûr: “La idee e je stade di mê mari – e conte Caterina Pillinini – che e à simpri fat orts e cjamps, e duncje e je une vite che si dediche ae coltivazions di tancj prodots; vint il ristorant Borgo Poscolle e […] lei di plui +
Sport… che ti trai! / Pietro Corredig e Sonia Borghese: une vite di pignatis a scufiots
servizis di Francesco Tonizzo
La cubie dai cjanalots, un di San Pieri e une di Miers, e à vinçût il campionât talian di machinis storichis e il titul european, simpri cun Sanremo intal destin Inzen, passion, amôr, dedizion, voie di zirâ il mont, spirt competitîf, leam cun il teritori des Vals dal Nadison, e risultâts une vore preseâts. Il […] lei di plui +
L’EDITORIÂL / La identitât e ven dai zovins
Walter Tomada
Une zornade di incuintri pai Conseis dai Fantats Al à fat scjas il senatôr Roberto Menia che al à declarât di volê gjavâ il furlan de scuele e dal ûs public. Al jere di un pieç che nissun rapresentant des istituzions al pandeve clâr di volê scancelâ lis normis di tutele, ma salacor a son […] lei di plui +