Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. Gnove edizion pal «Siôr Santul» di pre Toni Beline

............

Ai 30 di avost a San Denêl, in ocasion de IV edizion de Fieste Ladine (viôt la fotogallery a pagj. 26, ndr), e je stade organizade une academie in ricuart e in onôr di pre Antoni Beline. Pe ocasion al è stât presentât il libri Siôr Santul, che pre Antoni al veve publicât te golaine Cjargnei cence dius ancjemò tal 1976, a pene prime dal taramot. Un libri golôs, esaurît in pôc timp, tant che dopo cualchi an e je stade stampade une gnove edizion buride fûr di La Nuova Base, tal 1983. Di gnûf esaurît, dopo 25 agns Glesie Furlane lu à presentât in tierce edizion.
Il test al è stât metût te grafie uficiâl rispietant però ancje l’autôr tal so scrivi cjargnel di chei agns. O vin zontadis fotos dai timps di siôr Santul che a mostrin l’ambient dal protagonist. Lis fotos nus es à furnidis cun tante cortesie e gjentilece dal so archivi il Circul Culturâl “La Dalbide” di Çurçuvint, che nô o ringraziìn pe disponibilitât furnide.
Siôr Santul: si trate di pagjinis splendidis che a mostrin dute la vivacitât e scletece, la passion pe int e une certe distance de curie che si le cjate tal protagonist, ma che e je ancje dal autôr. Sì parcè che pre Antoni al presente Siôr Santul, ma si cjatin dentri tancj elements autobiografics.
Lis ideis che a trasparin in cheste publicazion a son ideis che pre Antoni al puarte indenant cuntune coerence e une linearitât straordenariis par dut il so ministeri. Za tai prins agns di predi al à intuizions e inluminazions che cence nissune esitazion o dubi di sorte lu compagnaran par dute la sô vite di om, predi, mestri, scritôr.
I agns di plevan in Cjargne a son stâts i agns des sôs sieltis decisivis e definitivis. Come che al dîs intune Olme, rivât a Rualp e Val e Treli «… O soi tornât a nassi, bandonant struture, erudizion, programs preconfezionâts, ogni sience e fuarce clericâl, par fâmi ultin cui ultins e spartî lis lôr ricjecis e i lôr limits, che no jerin “secundum ordinem Melchisedek”. Par capî e jessi capît, par cressi e par judâ a cressi. E si pues tacâ cheste aventure dome se si jentre a contat di anime, in plene gratuitât e disponibilitât»
(Olmis vol. 2 pagj. 9).
Roman Michelotti

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +