Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FURLANS, DIGJITAIT FURLAN – E-MARILENGHE. Cronichis talianslovenfurlanis a soreli jevât

............

Il svant dal sît, trê lenghis: talian, furlan e sloven.

La Provincie di Gurize, in bande dal so sît istituzionâl e de pagjine su Facebook, ae direzion www.cronacheisontine.it e à metûr in pîts di un pâr di mês in ca un gnûf imprest di informazion e comunicazion pe publiche aministrazion. Il svant di chest sît al è che lis gnovis e i messaçs a son in trê lenghis: talian, furlan e sloven.
Dut al nâs in graziis di finanziaments di bande de Regjon F-VJ e cu la colaborazion di trê organizazions sei di bande slovene che furlane: la Slovenska kulturno-gospodarska zveza (Union Culturâl Economiche Slovene), il Svet slovenskih organizacij (Confederazion des Organizazions Slovenis) e la Societât Filologjiche Furlane.
Pecjât par chel non che proprit no nus plâs: Cronache Isontine / Cronachis Lisuntinis / Posoška Kronika. Chest “Isontino” al pice tes orelis. No vin ancjemò vonde di mudazions gjenetichis di nons di lûc, di ca e di là dal Lusinç?
Par chel che al inten il contignût, al è spartît in plui sezions: croniche, politiche, ambient, culture, sport, societât e altris events. Stant che la part gruesse des gnovis e je inseride di bande dai trê sogjets di culì parsore si cjatin posts soredut di caratâr culturâl, linguistic o dal associazionisim.
Il risultât al è un blog che si lasse sgarfâ in maniere facil e che, dilà de funzion di servizi che i à dât vite, al jude a meti in evidence la ricjece des diviersitâts e des comunancis de int tal Friûl orientâl di sovranitât taliane, vint che sô forme multilengâl che e je par sigûr di laudâ.
Michele Calligaris

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +

Gnovis / Brâf Agnul! La to vôs e fâs onôr al Friûl

Redazion
O saludìn cun braùre e emozion il Premi Nonino Risit d’Aur che al è stât assegnât a Agnul Floramo, un inteletuâl di gale che i letôrs de “La Patrie dal Friûl” a cognossin di agnorums in dut il valôr des sôs ideis: difat al à scrit sul nestri gjornâl centenârs di articui e cun nô […] lei di plui +