Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

FOTOGALLERY. Aganis, sbilfs e krampus

............

Eurogym_2008.png

La Societât Sportive di gjinastiche di Sante Marie di Lestice, vuidade dal tecnic Elena Filipputti, e à vût un grant sucès ai campionâts europeans di Albi, la capitâl dai Albigjês e te tiere dai Catars te Ocitanie francese davuelts dai 12 ai 18 di Lui dal 2008.
Il teme de esibizion e je stade la Mitologjie furlane tra Aganis, Fadis, Sbilfs e Krapus compagnâts des musichis cjapadis de tradizion roseane, cjargnele e furlane, sieltis dal mestri Luciano Marangone.
A Eurogym 2008 (www.eurogym2008.com) a jerin presints 4400 atletis di 25 stâts europeans e la scuadre furlane (cui siei 27 zovins) e je rivade seconde tra lis rapresentativis de Italie, concuistant il pass pe setime edizion dai zûcs che si davuelzaran tal 2010 in Danimarche. La S.S. di Sante Marie no je gnove a esperiencis internazionâls: tal 2003 e jere in Portugal pai mondiâi, tal 2004 in Finlandie e tal 2006 in Belgjiche pai europeans e inmò tal 2007 pai mondiâi in Austrie.
Christian Romanini

Gnovis / LA PATRIE DAL FRIÛL AL SALON DAL LIBRI DI TURIN 2026

Redazion
Dai 14 ai 18 di Mai no steit a cirînus, noaltris de “Patrie”: no sarin in Friûl, ma inaltrò.◆ No, no lìn in esili. Pal moment, jessi “furlans che no si rindin” nol è ancjemò une colpe. Salacor lu deventarà, ma pal moment o podin jessi “libars di sielzi” di lâ in “mission”. Une mission […] lei di plui +

GNOVIS / Il gnûf libri de Patrie: «Di scjas in scjas» di Agnul Floramo, su la storie dai taramots in Friûl. Presentazions a Majan, Pavie e Udin.

Redazion
Un libri su la storie dai taramots in Friûl nol esisteve. Il libri «Di scjas in scjas, i taramots inte storie furlane» di Agnul/Angelo Floramo al ripasse in mût clâr e cronologjic la storie dai taramots in Friûl, mostrant tant che il pericul sismic al sedi une presince costante inte nestre storie. La pene fortunade di Floramo e acompagne il […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / I taramots che no si viodin

Walter Tomada
“Mê mari e veve 5 agns. E ricuarde che tai dîs dopo il taramot si viveve ducj insiemi e si davin ducj une man un cul altri. E prove tenarece e displasè pe int che no je plui, ma ancje tante braùre pe fuarce dimostrade de int furlane in cheste disgracie. Mê mari si vise […] lei di plui +