Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Domenico Balzani

............

Movimento 5 Stelle

Un bariton par cambiâ musiche ae politiche furlane
Gnûf di esperience politiche, Domenico Balzani al à 49 agns e si presente ae Cjamare intal coleç uninominâl di Udin, definintsi tant che “esterni” dal Movimento 5 Stelle. Nassût a Alghero, in Sardegne, ma furlan di adozion di plui di 20 agns, al è artist liric e al insegne cjant e direzion dal spetacul al conservatori Tomadini di Udin (ma ancje a Vignesie, Cagliari e Lucca). Atenzion ai lavoradôrs autonoms e dipendents, famee e istruzion a son i ponts principâi de sô campagne eletorâl.

1. Lis Regjons a statût speciâl a àn di vê la pussibilitât di doprâ, intun rapuart di reciprocitât cul Stât, lis risorsis produsudis sul lôr teritori. No soi di chei che a acusin il guvier regjonâl passât, ma la autonomie de Regjon Friûl-Vignesie Julie e merete plui rispiet.Chei pats a somein plui imposizions che acuardis.
2. Intai agns o ai promovût incuintris e conferencis di confront tra lis minorancis sardis e furlanis. Di sart o ten tant ae mê lenghe, e la tutele des minorancis e je une dai ponts fers de mê campagne eletorâl. Il guvier centrâl al difint pôc chestis risorsis culturâls che invezit a son impuartants ancje pe economie. L’insegnament intes scuelis al va garantît e intensificât. A van dâts spazis oportuns sul canâl Rai 3, includût un telegjornâl par furlan.
3. A son invistiments impuartants di fâ in teme di infrastruturis. La autostrade A4 e lis feroviis a son un cuel di butilie pe economie. Se i traspuarts publics viers il teritori interni a funzionassin ben, i turiscj che a rivin a Triest cu lis croseris a podaressin visitâ ancje il Friûl.
4. No si è fate mai une politiche serie pes fameis. Si ‘nt fevele tant, ma cence mai tradusi lis peraulis in poiis concretis, tant che i aiûts aes maris che a lavorin (asîi nît gratuits, contribûts pes spesis di istruzion). Dal sigûr, cui che intai decenis al à creât chescj problemis nol pues jessi clamât vuê a guviernâ par risolviju. Voltìn pagjine!
5. Pal Movimento 5 Stelle dutis lis sieltis impuartantis a àn di jessi cjapadis cui citadins. La politiche si fâs cu lis personis, che no àn dome di jessi informadis ma ancje includudis, cussì che dai citadins a puedin vignî propuestis plui buinis di chês che a son su la taule. O pensìn a une Italie al 100% rinovabile. Il futûr al è un ambient net e san che al alci la cualitât de vite dai citadins, e chest al crearà gnûfs puescj di vore.

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +