Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

CULTURE – Mandi Miklos Hubay

............

Nus à lassât in Mai, in ponte di pîts Miklos Hubay. Nassût a Budabest tal 1918, ancje se nol veve sanc blu tes venis, al veve un caratar aristocratic tipic dal imperi austroungaric.
Dilunc de Seconde Vuere Mondiâl al jere a Gjinevre diretôr de riviste “Nouvelle revue de Hongrie”, che e fo catalizadôr di fuarcis inteletuâls de Resistence.
Al à insegnât te Academie di art dramatiche di Budapest (1948-54), te Universitât di Florence (1974-88) e al jere stât president de Associazion dai scritôrs ongjarês (1982-87). Al jere un om di minorance come che lui stes si veve descrit: «O soi nassût a Nagyvarad in Transilvanie tal moment che e passave cu la Romanie e intant che la epidemie spagnole mi robave gno pari. O jeri minorance e vuarfin. Cemût no podevio jessi segnât di dut chest?»
Il Friûl al à di ricuardâlu par chel leam che al veve cun Danilo De Marco, fotograf di Udin, ma no dome. Cemût no visâsi ancje di “In fin il cidinôr”, il dram gjavât fûr di un so vecjo manuscrit e voltât par furlan di Federico Rossi? La opare e puarte in sere la muart di une lenghe. Rapresentât ai Colonos, al mertarès di jessi tornât a proponi magari propit in omaç a cheste grande vôs che cumò e je lade incuintri al grant cidinôr.
Redazion

L'Editoriâl / Risierve di valôr

Leonardo Giavedoni - Buenos Aires
In ciertis tribûs o tes grandis fameis il cjâf grup al vignive nomenât patriarcje. Di solit e jere la persone plui anziane, une vuide naturâl. invezit, tal mont religjôs, in particolâr tal Orient Cristian, il patriarcje al jere un primât eclesiastic poiât su facoltâts e prerogativis che i davin une posizion di supremazie tes glesiis […] lei di plui +

Salon Internazionâl dal Libri di Turin 2023

Redazion
La Patrie dal Friûl e je presinte pe seconde volte tal Salon Internazionâl dal Libri di Turin cul so mensîl, l’unic in leghe furlane e cu la sô golaine “La machine dal timp” che e vegnarà presentade vuê joibe ai 18 di Mai aes 5 sore sere tal stand istituzionâl de Regjon Friûl – Vignesie […] lei di plui +

COROT. Nus à lassâts Sergio Salvi

Redazion
Domenie ai 23 di Avrîl, a la etât di 90 agns, nus à lassâts Sergio Salvi, un grant amì de lenghe furlane e di dutis lis lenghis minorizadis. «Scrittore, poeta, storico delle lingue minoritarie» lu definìs la Wikipedia taliane, al è stât chel che par prin al à jevât su il vêl su la cuestion […] lei di plui +

Glesie Furlane / Grop amîs di pre Toni. Program dai events pal 2023

1) Vinars ai 21 di Avrîl a lis 20.30, inte Sale Riunions di Vile Zamparo a Basilian, presentazion de gnove edizion dal libri di pre Toni “Fantasticant”.Relatôr: Roberto Iacovissi.In colaborazion cun Glesie Furlane.2) Sabide ai 22 di Avrîl, a lis 3 e mieze dopomisdì, in vie Friuli a Visepente, “5e Cjaminade libare – Pai trois […] lei di plui +