Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Cuarantene, timp di passion(s)

Marianna Tonelli

O vin finît Avrîl, ancjemò in confinament. Dut câs forsit no je cussi mâl la situazion. O viôt plen di int atôr di me che si impegne in mûts diferents: cui cal fâs sport, cui cal impare une gnove lenghe, cui cal lei libris dismenteâts di une vore di timp.
Ma tancj a an cjatât altris passetimps: o ai une amie, par esempli, che a cjapât di gnûf in man il lavôr di gugje di cuant che veve vot ains par finîlu! E ancjemò, altris personaçs che a cjatin une cualsiasi robe par tignîsi ocupâts, come tâl câs di un cal à scomençât a gjavâ dutis les semencis des freulis, une par une.
◆ Insome, cheste cuarantene nus sta fasint scuvierzi che o sin origjinâi, a voltis (e ancje un pôc stupits, salacor, ma no mi surprint masse par chest).
◆ E alore parce no cjatâ cualchi robe simpatiche di fâ ancje nô? Se no lu vês za fat e sarès une buine robe fâ dal volontariât: si à simpri bisugne di int par judâ, in tancj cjamps, e al è ancje un bon mût di imparâ robis gnovis, che o sedin zovins o vecjos.
◆ Par chestis ultimis setemanis di confinament faseit une liste di ce che o volês fâ e faseitlu! Nissune scuse, tant o sin ducj confinâts e no son scusis par fâ di mancul di fâ ce che o volìn!
◆ E po, si scuen pensâ che al coventarà che di chest periodi nus restin bogns ricuarts, ancje se par cumò nus somee lunc e noiôs. Ma al è impuartant pensâ positîf se no il confinament nus somearà ancjemò plui infinît. E cuant che o tornarìn ae normalitât, viodìn di no.  ❚

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +