Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Cocâi o dolfins, o paìn simpri noaltris

............

Orpo, ce grande operazion che a àn fat a Lignan: dome par cualchi euro a àn cambiât il logo de splaze. No plui il cocâl, poiât su la scrite dal paîs. Tal so puest un dolfin cu la code che e finìs tant che la spirâl di D’Olivo. Mâcs de comunicazion, dome che si à scuviert che il progjet al jere vecjo di uns dîs agns. “Ce impuartial?” a àn pensât, al coste pôc e nuie.
Si viôt che chê dal sparagnâ e je propit un claut, viodût che il Comun nol à tirât fûr nancje un franc pe promozion turistiche tai ultins agns.
Cussì a resonin tancj dai nestris aministradôrs che si contentin di cambiâ dome alc cence viodi plui lontan, fasint une falope daûr chê altre.
Cjalait la riforme dai ents locâi metude in pîts di Panontin, tant lofie che la zonte Serracchiani e torne a meti man par evitâ almancul di jessi cjapade pal boro dai tecnics de aministrazion publiche.
Ancje chi dut fat tal non dal sparagn: “lis provinciis a costin masse, si à di sierâlis”. Ti àno presentât un alc, cualchi numar, par fâ buine la lôr decision? No, dome retoriche e ideologjie.
A àn fat cussì ancje su la cuistion dal numar dai conseîrs regjonâi: a saran di mancul ancje chi par “sparagnâ”. Ma, se par mantignî un rapuart tra elet, teritori e istituzion, in sumis, par no copâ la democrazie, invezit di ridusi il numar, a ridusevin il lôr stipendi no jerial miôr?
Cussì tra un cocâl e un dolfin, si va indenant cence nissune vision strategjiche, dome cu la borie di podê fâ ce che si à voie, di jessi parons.
Une peraule che dispès e fâs rime cun cjastrons. ❚
✒ L’om di Buri

Comunicât / Cungjò, Aureli. Nus lasse un grant omp, Aureli Argemì, che si è batût pai dirits dal popul catalan e par chei di ducj i popui minorizâts. Il comunicât in lenghe catalane e furlane.

Dree Venier
BARCELONA Aureli Argemí, fundador i president emèrit del Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions (CIEMEN), ha mort aquest dilluns als 88 anys, segons ha informat l’entitat en un comunicat. Nascut a Sabadell el 1936 i llicenciat en teologia a Roma i París, va ser monjo de Montserrat, va formar part […] lei di plui +

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +