Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT. Pd a plui lenghis

............

Il Partît democratic al varès di fevelâ dutis lis lenghis dal Friûl V.J., ven a stâi talian, furlan, sloven e todesc. Tant tal simbul, tant te comunicazion esterne e interne e tal materiâl prontât pe propagande.
EMENDAMENT RIMANDÂT_ Cussì cundifat al propon un emendament al Statût regjonâl che la assemblee e veve di votâ definitivementri ae fin di Novembar, ma che e à scugnût rimandâ a Dicembar par impegns dal segretari Bruno Zvech, clamât di buride a Rome propit te zornade che e jere proviodude la assemblee.
SHAURLI PRIN FIRMATARI_ Prin firmatari il segretari provinciâl di Udin, Cristiano Shaurli, l’emendament al è stât firmât di un trop di lôr, ven a stâi il senatôr Carlo Pegorer, il vice sindic di Udin Vincenzo Martines, il conseîr regjonâl Paolo Menis e chei provinciâi Francesco Martines e Arnaldo Scarabelli, il segretari dal Pd udinês Debora Serracchiani, Lorenzo Fabbro e la slovene Jole Namor. Plene poie ancje dal cjâf grup in Consei regjonâl Gianfranco Moretton.
“Il Pd – al dîs il test – par dâ atuazion al articul 1 dal Statût, al cjape sù la denominazion e il simbul bilengâl tai teritoris dulà che storichementri a son presints lis comunitâts slovene, furlane e gjermanofone. L’ûs des trê lenghis regjonâls ricognossudis – al zonte l’emendament – al pues jessi doprât te comunicazion interne e esterne, e ancje pai difarents materiâl prodots”.
UN COMPLETAMENT DOVERÔS_ Te intenzion dai firmataris, si varès di completâ il Statût che, te sô prime version, al à proviodût tal articul 50 il coordenament dai slovens tal Pd e la denominazion bilengâl tes comunitâts slovenis, ma si è “dismenteât” di chês altris lenghis. Cundut, par altri, che tal articul 1 dal Statût, chel che al rivuarde i principis di fonde dal partît, si dîs che “Il Pd-Union regjonâl dal Friûl V. J. al intint di valorizâ la specialitât regjonâl, al esalte i valôrs de inclusion, de interculturalitât e dal plurilinguisim, al avantaze la acetazion e i procès di integrazion politiche, economiche e culturâl tra i citadins de Union europeane e in particolâr cui Paîs che a stan dongje de regjon”.
L’emendament sul bilinguisim tal Pd al è stât tra chei che a son stâts presentâts par prins e, biel che la “Patrie” e sta par lâ in stampe, al pâr che nol sedi nissun berdei ae sô acetazion.
Antonella Lanfrit

Cristina Delli Santi, la siore dal pugjilât furlan

Dree Venier
Juste maridade cul tecnic Gianluca Calligaro,e je cognossude e preseade di ducjpal so lavôr te palestre di vie Marangon Galeotto fu il ring. Vê cognossût Gianluca Calligaro, tecnic preseât de Pugjilistiche Udinese che al puarte indenant la scuele dal mestri Remo Venzo, al è stât par Cristina Delli Santi la faliscje di une relazion, saldade […] lei di plui +

Presentazion / Libri “Sport… che ti trai!”

Redazion
Sabide 18 di Otubar, a 11 a buinore a Çarvignan te Cjase de Musiche, “La Patrie dal Friûl” e varà un spazi intal program dal biel Festival del Coraggio che si davuelç a Çarvignan fintremai a domenie. Stant che il program di chest an al fevele di oms e feminis che a puartin indenant valôrs di […] lei di plui +

La zornade / “Stin dongje ae Patrie” 2025

Redazion
Li dai Colonos a Vilecjaze di Listize. In conclusion de rassegne Avostanis Il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport furlan si strenç intor dal gjornâl CHE DAL 1946 AL È LA VÔS DI UN FRIÛL CHE NO SI RINT. A son stâts cun nô: Tullio Avoledo, Andrea Del Favero, I “Bardi” di […] lei di plui +