Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – La seconde scuadre furlane plui adalt

............

Un câs che al infuartìs il leam dal mandament di Puart cul Friûl: la scuadre di balon de capitâl dal mandament – il Portogruaro – ospite dal stadi Friûl pes primis partidis dal campionât. Il fat al è sucedût par vie che l’implant dulà che al zuie il Puart – il stadi “Mecchia”- al à di jessi metût a puest par vê la omologazion al campionât di B, daûr dai criteris dai decrets Pisanu su la sigurece. La spese proviodude e je sù par jù di 1,5 milions di euros.
Il stadi Friuli al à puartât fortune ae scuadre, che e à otignût trê vitoriis tes primis trê partidis dal campionât, prime di inçopedâsi cul Novara, cuntune sconfite penze (1-5).
LIS ORIGJINS_ La storie dal Puart e tache dal 1919 cuant che e nassè la Associazione Calcio Portogruaro. Tal 1990, la socie di Puart e à decidût di fondisi cu la Associazione Calcio Summaga fasint sù il Calcio Portogruaro Summaga. Si decidè di puartâ indevant la tradizion dal  Portogruaro, confermant i siei storics colôrs granade, ma il non coret de scuadre al varès di jessi Portosummaga.
LA IMPRESE_ Te stagjon stade la scuadre e à otignût il risultât storic de promozion in B, cu la vitorie decisive te ultime zornade tal stadi Bentegodi, in cjase dal favorît Hellas Verona, cuntun gol al otantenovesim minût. Un travuart che al è piturât di Friûl ancje chel: l’alenadôr e il preparadôr dai granade a jerin Calori e Turci, vecjis bandieris de Udinese.
L’inizi di cheste stagjon al è stât un pôc tormentât, cul gnûf alenadôr Corini e il diretôr sportîf  Magalini che si son dimetûts par contrascj cu la societât. Al puest di Corini cumò al vuide la scuadre Fabio Viviani, 43 agns.
No cate chescj problemis, al è stât un bon inizi di campionât pe matricule granade (il colôr sociâl des maiis) che si è confermade tant che biele sorprese, pûr jessint la scuadre di une vile di uns 25.000 di lôr. Par nô, la seconde scuadre plui impuartante dal Friûl.
DREE VENIER

L'Editoriâl / Risierve di valôr

Leonardo Giavedoni - Buenos Aires
In ciertis tribûs o tes grandis fameis il cjâf grup al vignive nomenât patriarcje. Di solit e jere la persone plui anziane, une vuide naturâl. invezit, tal mont religjôs, in particolâr tal Orient Cristian, il patriarcje al jere un primât eclesiastic poiât su facoltâts e prerogativis che i davin une posizion di supremazie tes glesiis […] lei di plui +

Salon Internazionâl dal Libri di Turin 2023

Redazion
La Patrie dal Friûl e je presinte pe seconde volte tal Salon Internazionâl dal Libri di Turin cul so mensîl, l’unic in leghe furlane e cu la sô golaine “La machine dal timp” che e vegnarà presentade vuê joibe ai 18 di Mai aes 5 sore sere tal stand istituzionâl de Regjon Friûl – Vignesie […] lei di plui +

COROT. Nus à lassâts Sergio Salvi

Redazion
Domenie ai 23 di Avrîl, a la etât di 90 agns, nus à lassâts Sergio Salvi, un grant amì de lenghe furlane e di dutis lis lenghis minorizadis. «Scrittore, poeta, storico delle lingue minoritarie» lu definìs la Wikipedia taliane, al è stât chel che par prin al à jevât su il vêl su la cuestion […] lei di plui +

Glesie Furlane / Grop amîs di pre Toni. Program dai events pal 2023

1) Vinars ai 21 di Avrîl a lis 20.30, inte Sale Riunions di Vile Zamparo a Basilian, presentazion de gnove edizion dal libri di pre Toni “Fantasticant”.Relatôr: Roberto Iacovissi.In colaborazion cun Glesie Furlane.2) Sabide ai 22 di Avrîl, a lis 3 e mieze dopomisdì, in vie Friuli a Visepente, “5e Cjaminade libare – Pai trois […] lei di plui +