Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

ATUALITÂT – Biel fevelant di libris

............

Une schirie di incuintris cui autôrs vecjos e gnûfs di prose furlane che a fevelaran cun gjornaliscj e operadôrs culturâi, intune conversazion une vore informâl.
Organizâts de Libreria Friuli e patrocinâts dal Comun di Udin, i incuintris si davuelzaran par vot setemanis aes sîs di sere a Udin li dal Bar Feeling, devant de sede de Provincie.
La rassegne e je za tacade joibe ai 23 di Avrîl cun Manuela Quaglia, esperte di tradizions e ancje colaboradore de La Patrie dal Friûl, che e à presentât il so ultin libri, «Il balcon de memorie». Po dopo si è lâts indevant, joibe ai 30 di Avrîl, cun Dario Zampa e il so gnûf libri «Contis contadis» e joibe ai 7 di Mai cun Adriano Del Fabro e l’incuintri intitulât «Friûl: un mont di tradizions».
Chei altris apontaments che si davuelzaran di chi indevant a saran vinars ai 15 di Mai, li che si fevelarà di traduzions in marilenghe di oparis de leterature foreste. Carli Pup al fevelarà dal so «Il diari di Bobby Sands» e Luca De Clara dal so «Il cjasâl dai animâi», di George Orwell.
Joibe ai 21 di Mai Stefano Montello al presentarà il so Manuâl critic pal ort, che o vin fevelât tal numar de Patrie di Zenâr/Fevrâr. Un altri autôr che o vin za tratât su lis nestris pagjinis al è Fulvio Reddkaa Romanin, protagonist joibe ai 28 di Mai cun «NIARI – Two pulp tales». Pe ultime part de rassegne si tornarà ae storie cun «Cercando Rommel» di Lino Leggio, che al sarà presentât joibe ai 4 di Jugn.
L’ultin apontament di joibe ai 11 di Jugn, al sarà cuntun inedit: il gnûf libri di Checo Tam «Scûr di lune». Une racuelte di contis scritis intun stîl gotic e ironic, che al da ae opare di Checo Tam alc di unic.
Dree Venier

L'EDITORIAL / Preâ par furlan al è onôr e no pecjât

Walter Tomada
Jo no jeri ancjemò nassût cuant che pre Checo Placerean al tacave a voltâ il Messâl par furlan. A son passâts passe 50 agns e i furlans no àn ancjemò plen dirit, pe Glesie di Rome, a preâ inte lôr lenghe. La Conference Episcopâl dai Talians e à mancjât, ancjemò une volte, di fâ bon […] lei di plui +

Gnovis / Acuile sportive furlane

Redazion
Joibe di sere aes 6 intal Salon dal Popul dal Palaç da Comun di Udin si tignarà la cerimonie di consegne de prime edizion dal premi ACUILE SPORTIVE FURLANE, un gnûf ricognossiment che al met dongje il valôr dai risultâts sportîfs ae cussience identitarie che i campions furlans di ogni sport a son bogns di […] lei di plui +

Gnovis / Brâf Agnul! La to vôs e fâs onôr al Friûl

Redazion
O saludìn cun braùre e emozion il Premi Nonino Risit d’Aur che al è stât assegnât a Agnul Floramo, un inteletuâl di gale che i letôrs de “La Patrie dal Friûl” a cognossin di agnorums in dut il valôr des sôs ideis: difat al à scrit sul nestri gjornâl centenârs di articui e cun nô […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / Parons vecjos e gnûfs de informazion

A i 24 di Mai dal 1946, juste trê mês dopo che pre Bepo Marchet e Felix Marchi a vevin fondade “La Patrie dal Friûl”, un grup di industriâi triestins al à screât a Udin un gjornâl cuotidian clamantlu “Messaggero Veneto”. In chê volte Carlo Tigoli, il diretôr, e ducj chei che lu àn finanziât, […] lei di plui +